otp
26.09.07,13:19
ahojte poraďáci,
v účtovaní leasingu som úplný začiatočník. preto sa obraciam s prosbou o radu na vás. Firma sro-ka kupila NA na leasing cez BOF..mám v ruke splátkový kalendár z ktorého sa neviem akosi vymotať.
je na ňom uvedená :
Obst. cena / bez DPH / -1.982.710
leasing. cena / bez DPH /- 2.247.560,96
poistné zahrnuté v leasing. cene. -133.884
poistná hodnota pre poistnenie predmetu leasingu -2.975.000
doba užívania- 36mesiacov
no nie je mi jasné v akej výške zaradím auto do majetku, či v OC alebo v leasingovej cene a následne splátkový kalendár mi obsahuje
nájomné - dph - poistné zahrnuté v nájomnom celkom
34894,61sk- 6630sk- 3719sk- 41525sk
nikde ale nemám rozpísaný úrok z istiny tak neviem či je to správne vystavený splátkový kalendár...
ak má niekto skúsenosť a vie poradiť , veľmi pekne vopred ďakujem
Johanka
26.09.07,11:30
Poraďácky život :) ma naučil pri nejasných leasingoch položiť základnú otázku - je uzatvorená zmluva o finančnom prenájme ?
otp
26.09.07,11:33
áno je uzatvorená zmluva o finančnom prenájme.
Johanka
26.09.07,11:36
Tak si pýtaj od druhej zmluvnej strany iný splátkový kalendár . Položky, ktoré uvádzaš bývajú v splátkových kalendároch pre občanov ....
Johanka
26.09.07,11:39
K účtovaniu si pozri túto tému
http://www.porada.sk/t58836-leasing-auto-omega.html
gabriela7755
26.09.07,11:39
BOFka ho bez problémov pošle. Tiež som mala taký prípad.
otp
26.09.07,11:40
no už som poslala mail do leasingovky ale neozvali sa...a čo v prípade ak mi iný splátkový kalendár nepošlu? ako potom účtovať?
otp
26.09.07,11:43
K účtovaniu si pozri túto tému
http://www.porada.sk/t58836-leasing-auto-omega.html
ďakujem už som na to mrkla..ale mne nie je jasné v akých sumách čo zaradiť? neviem či brať do úvahy za vstupnú cenu OC alebo leasingovú ...alebo takto ...kde by som sa mohla viac dočítať o pojmoch pri leasingu..ak také niečo existuje...ďakujem..
Johanka
26.09.07,11:50
Postupy účtovania PÚ

§ 30a
Účtovanie finančného prenájmu