tomas424
04.10.07,07:05
brigádujem v jednej spoločnosti na dohodu a zaujímalo by ma, či za mňa zamestnávateľ platí odvody do ZP alebo SP.Študujem ešte na strednej škole a chcem si založiť živnosť.Neviem preto či by za mňa platil odvody zamestnávateľ alebo ja sám.a či mám ako škudent strednej školy nejaké výhody.
Zoltán Kovács
04.10.07,05:08
brigádujem v jednej spoločnosti na dohodu a zaujímalo by ma, či za mňa zamestnávateľ platí odvody do ZP alebo SP.Študujem ešte na strednej škole a chcem si založiť živnosť.Neviem preto či by za mňa platil odvody zamestnávateľ alebo ja sám.a či mám ako škudent strednej školy nejaké výhody.

Dohoda o vykonaní práce, dohoda o brigádnicke práce študenta a dohoda o pracovnej činnosti nezakladajú poistenecký vzťah voči zdravotnej poisťovni. Do sociálnej poisťovne zamestnávateľ odvádza z hrubej odmeny - mzdy iba úrazové a garančné poistenie. Ostatné zložky sociálneho poistenia (starobné, invalidné, nemocenské, poistenie v nezamestnanosti) neplatí.
tomas424
04.10.07,05:12
Ďakujem za odpoveď.a ešte k tej živnosti.Mám ako študent nejaké výhody?chcem prevádzkovať nevýherné hracie automaty- stolné futaly.
vikinka
04.10.07,05:17
Čo sa týka výhod v živnosti,tak žiadne.Je jedno že si študent.
tomas424
04.10.07,05:20
a ešte niečo.viem že sa platí ročná daň mestu.tým pádom by som asi nemal už žiaden môj zisk zdaňovať.ako je to potom s daňovým priznaním?
vikinka
04.10.07,05:23
Dań mestu platíš za nehnuteľnosť,ktorú vlastníš a využvaš na podnikat.účely,daň zo zisku platíš štátu na základe podaného daňového priznania.
tomas424
04.10.07,05:29
ale tu je to asi trochu iné.ako som sa na internete dočítal, pre výherné a nevýherné automaty sa neplatí normálna daň, ale iba jedenkrát do roka daň mestu za každú prevádzku.je to asi kvôli tomu, že nemám ako vykázať môj príjem z toho automat.tteda neviem ako by to bolo s daňovým priznaním.to by som si tam mohol napísať zisk aj 20 korún.
Zoltán Kovács
04.10.07,05:33