Katarina Vlckova
04.10.07,15:32
Zdravím Vás poraďáci,

v účtovníctve som začiatočník a potrebovala by som poradiť. Robím účtovníctvo priateľovi, ktorý ma s.r.o. a je tam zároveň aj jediným spoločníkom, t.j. nemá žiadneho zamestnanca ani iného spoločníka.. Spoločnosť poskytuje poradenské a manažérske služby iným spoločnostiam a teda nič zložité, čo sa týka obsahu účtovníctva.
Konateľ má v prenájme automobil, ktorý využíva na podnikateľské účely, čiže do nákladov si dávame mesačné nájomné + PHM.
Mám otázku, čo v prípade, že chce kúpiť na spoločnosť ďaľšie auto. Chcem sa spýtať či by sme si ho mohli daňovo uplatňovať.Problém je že neviem či on ako jediný orgán v s.r.o. môže mať viac áut, ako to vysvetlí daňovákom, že má 2 autá a pritom je tam sám, načo mu sú a pod. Resp. či neurobiť niečo také, že si ho zatiaľ dám iba na 042, o leasingu budem účtovať normálne, ale zaradím ho čo ja viem možno až o rok, alebo o 2 keď sa situácia zmení (napr. prijme zamestnanca, resp. zbaví sa prvého auta) a až vtedy si ho začnem odpisovať a tak....ale zas čo v prípade keď sa nič nezmení??
Hm, tak neviem čo poradíte?

Ďakujem veľmi

Katka
Johanka
04.10.07,13:39
Osobne by som doporučila nakuknúť do Etikety Porady, bod 14 ;) .
Katarina Vlckova
04.10.07,14:08
a čo takto? :) sorry som začiatočník aj v porade, a potrebovala by som konkrétnu odpoveď na môj konkrétny prípad :( Viem že sa to asi vždy nedá :(
Zoltán Kovács
04.10.07,14:12
Pri daňovej kontrole to neobstojí. A zaradenie leasovaného majetku sa nemôže odkladať, a prerušiť odpisy. Pri leasovanom majetku musíš doodpisovať do ukončenia leasingovej zmluvy.
Katarina Vlckova
04.10.07,14:15
ďakujem smith za názor, a nemáš nejaký iný nápad? Počula som že aj keď je jeden konateľ môže mať aj viac aut, napr. na reprezentačné účely, na pracovné cesty, úžitkové vozidlo, nedá sa niečo vymyslieť.
Resp. inak povedané hovoríš, že mám ho normálne zaradiť a dávať ako pripočítateľnú položku?
Johanka
04.10.07,14:21