sonic84
21.10.07,15:56
Dobry den,

som student pracujuci na dohodu o brigadnickej cinnosti studentov. Zdravotne odvody platim prevodom na ucet priebezne, 14 % z hrubej mzdy vzdy za predosli mesiac. Robim to kvoli tomu, aby to potom v case podavania rocneho zuctovania nebola pre mna naraz taka vysoka suma.

Moja otazka: Ak schvala teraz prerokuvanu novelu zakona o zdravotnom poisteni, a tvrdi sa ze uvedene v zakone bude platit aj spatne pre rk 2007, tak to znamena, ze mozem ziadat o vratenie mnou zaplatenych "preddavkov"?

Druha otazka: Na kolko realne vidite schvalenie tej novely, pretoze, ak mi tie popredu zaplatene peniaze aj po schvaleni nevratia, tak radsej teraz uz nebudem preddavky platit a pockam na to, ako dopadne rokovanie vlady koncom novembra.
Jozef Mihál
21.10.07,14:13
Po prvé: robíte veľkú chybu, že platíte preddavky. Okamžite ich platiť prestaňte. Samozrejme, informujte o vašom rozhodnutí zdravotnú poisťovňu (ZP).

Po druhé - ZP vám preddavky vráti buď na základe žiadosti, že ich chcete naspäť - pretože ste ich platili bez právneho dôvodu - alebo na základe ročného zúčtovania za rok 2007 (a teda až o rok, koncom októbra 2008...).

Po tretie, novela schválená pravdepodobne bude. Na 99%.

Po štvrté a pre všetkých - tu je pekne vidieť, že sa oplatí držať sa pravidla - čo nemusím, to neplatím. Osobne som ho na porada.sk opakoval asi 100 x.
olio
21.10.07,14:25
Dobry den,

som student pracujuci na dohodu o brigadnickej cinnosti studentov. Zdravotne odvody platim prevodom na ucet priebezne, 14 % z hrubej mzdy vzdy za predosli mesiac. Robim to kvoli tomu, aby to potom v case podavania rocneho zuctovania nebola pre mna naraz taka vysoka suma.

Moja otazka: Ak schvala teraz prerokuvanu novelu zakona o zdravotnom poisteni, a tvrdi sa ze uvedene v zakone bude platit aj spatne pre rk 2007, tak to znamena, ze mozem ziadat o vratenie mnou zaplatenych "preddavkov"?