Lalitka
26.10.07,20:03
Študujem na VŠ a tam nám povedali, že dlhodobý majetok do 30 000,-- Sk sa účtuje ako zásoby. No na obchodnej akadémii sme sa učili, že takýto majetok ide do spotreby. Čo je pravda?
Zoltán Kovács
26.10.07,18:06
Študujem na VŠ a tam nám povedali, že dlhodobý majetok do 30 000,-- Sk sa účtuje ako zásoby. No na obchodnej akadémii sme sa učili, že takýto majetok ide do spotreby. Čo je pravda?

Zásoby sa môžu účtovať tiež do spotreby. Ak účtuješ spôsobom B tak priamo na nákladový účet 501 - Spotreba materiálu
Stefan2005
26.10.07,18:33
Ale ani to čo povedali na VŠ (pokiaľ si to správne poznamenala) nemusí byť pravda - viď §13 postupov účtovania v PU: (6) Hmotný majetok podľa odseku 4 písm. b), ktorého ocenenie sa rovná sume podľa osobitného predpisu9) alebo je nižšie, možno zaradiť do dlhodobého hmotného majetku, ak doba použiteľnosti je dlhšia ako jeden rok....
Teda bude sa odpisovať.
JanaS.
12.11.07,17:25
a keď mam tým spôsobom B majetok (PC) 20 000 SK keď to dám rovno do spotreby 501 treba mi viesť prijemku a potom výdajku? Alebo bez nich?. Viem že spôsobom B pri materiále aj tovare treba robiť príjemky a výdajky, preto som si nie istá ďakujem
Danila
12.11.07,17:34
a keď mam tým spôsobom B majetok (PC) 20 000 SK keď to dám rovno do spotreby 501 treba mi viesť prijemku a potom výdajku? Alebo bez nich?. Viem že spôsobom B pri materiále aj tovare treba robiť príjemky a výdajky, preto som si nie istá ďakujemZ toho, čo si napísala mám aj ja v hlave chaos. Účtuješ spôsobom B, teda priamo do spotreby s použitím účtu 501. Príjemky a výdajky používaš pri účtovaní zásob spôsobom A / keď účtuješ o príjme na sklad a výdaji zo skladu./ A to je vlastne rozdiel medzi týmito dvomi spôsobmi.:)
JanaS.
12.11.07,18:05
Ja som bola v tom aj to teda tak robím že vystavujem príjemky aj výdajky. My sme sa učili, že pokiaľ máme účtovanie spôsobom B je potrebné viesť príjemky aj výdajky(ale samozrejme neúčtujú sa). Rozprávala som sa aj s účtovníčkou.tak som to tak robila.