gepard
31.10.07,12:23
Dobrý deň.
Som tu začiatočník tak neviem či to vyplním správne.
Ja a aj manželka sme zamestnaní v trvalom pracovnom pomere. V roku 2007 som mal doposiaľ okrem príjmu v zamestnaní aj daľší príjem za odpredaj dreva z pozemku,ktorého som spolumajiteľom vo výške cca 20.000,-Sk musím z tejto sumy odviesť daň..??? Ak ano príjem v akej čiastne nepodlieha zdaneniu a uvedený príjem sa zdaňuje samostatne, alebo sa priráta k príjmu ktorý dostávam v zamestnaní a zdaňuje sa spoločne..?? Ani ja a ani manželka nie sme podnikateľmi, máme nárok na nejaké odpočitateľné položky..??
Do akej výšky sa další príjem nezdaňuje..??
Do kedy treba podať daňové priznanie za rok 2007..??
Ďakujem za skorú odpoveď.
betka
31.10.07,14:10
§ 8
Ostatné príjmy

(1) Ostatnými príjmami, ak nejde o príjmy podľa § 5 až 7, sú najmä

a) príjmy z príležitostných činností vrátane príjmov z príležitostnej poľnohospodárskej výroby, lesného a vodného hospodárstva a z príležitostného prenájmu hnuteľných vecí,

9/1/h) podľa § 6 ods. 3 a § 8 ods. 1 písm. a), ak nejde o príjmy, z ktorých sa daň vyberá zrážkou, ak úhrn týchto príjmov nepresiahne v zdaňovacom období päťnásobok sumy životného minima
39a) platného k 1. januáru príslušného zdaňovacieho obdobia (ďalej len „platné životné minimum“); ak takto vymedzené príjmy presiahnu päťnásobok sumy platného životnéhominima, do základu dane sa zahrnú len príjmy nad takto ustanovenú sumu; výdavky k príjmom zahrnovaným do základu dane sa zistia rovnakým pomerom, ako je pomer príjmov zahrnovaných do základu dane k celkovým príjmom,

Váš príjem vo výške 20 000, Sk je oslobodený od dane.
gepard
01.11.07,10:08
Dakujem za odpoveď no je to napísané moc odborne, skúste mi napísať aká je maximálna výška iného príjmu za rok 2007 ktorú môžem z odpredaja dreva z lesa získať, aby nebolo potrebné uhrádzať daň a od akého príjmu už treba daň platiť. Pripadna daň sa uhrádza spoločne s ročným zúčtovaním dane v zamestnaní alebo osobitne...????
Vopred ďakujem.
KEJKA