pe5ula
07.11.07,08:48
Dobrý deň,

neviete mi niekto poradiť, aký je postup v prípade emisií zamestnaneckých akcií? Zamestnanec slovenskej s.r.o. má na základe pracovnej zmluvy nárok na akcie materskej spoločnosti so sídlom v USA. AKcie dostane zamestnanec od 1.11.2007 a zatiaľ ich nebude predávať. Viete mi niekto poradiť, aký to má vplyv na daň z príjmov či už spoločnosti (s.r.o.) ale aj konkrétneho zamestnanca? Nie je potrebné zaplatiť zrážkovú daň v zmysle zmlúv o zamedzení dvojitého zdanenia?
A aký vplyv to má na účtovanie slovenskej s.r.o., keď zamestnanec dostal akcie materskej spoločnosti?
Viete mi s tým niekto pomôcť? Vďaka!
Vladimír Ozimý
07.11.07,08:14
no nie som odborník na obchodné právo treba si to pozrieť alebo zistiť či ide o možnosť uplatnenia si par. 12 ods 7 pism d) zákona o dani z príjmov, takýto príjem z vydania nových CP nie je predmetom dane (odkaz na par.208 obchodného zákonnika). Ak by to spĺňalo túto podmienku potom príjem z akcii nebude podliehať zdaneniu.

2. krok zamestnanec už vlastní akcie

a) ak zamestnancovi na základe akcii bude vyplácaný podiel na zisku, potom tento príjem nie je predmetom dane podľa par. 3 ods 2 písm c)
b) v prípade ak zamestnanec akcie predá potom príjem z rozdielu medzi nákupnou cenou akcie ( par. 8 ods 5)a predajnou cenou akcie je príjmom podľa par. 8 ods 1 písm. e) a v prípade že spĺňa zamestnanec nárok na oslobodenie podľa par. 9 ods 1 pism. j) - príjem neprekročí 5 násobok životného minima ktorý pre rok 2007 platí vo výške 4980 sk - neplatí daň z takéhoto dosiahnutého príjmu
pe5ula
07.11.07,19:06