ede
08.11.07,14:02
Prosím o radu : Invalidný dôchodca - inval. nad 70%, pracuje ako strážnik v hlavnom prac.pomere, pracuje aj v noci. Má nárok na príplatok za prácu v noci - vo výške 20% minim. mzdoveho nároku alebo v akej výške? Ďakujem.
vikinka
08.11.07,13:06
§ 123 Zák.práce,aj keď je ID je zamestnanec,takže 20% z min.mzd.nároku.
ede
08.11.07,13:47
Dakujem za reakciu, aj ja som si myslela, ale program OLYMP mi u tohto pracovníka vypočítal príplatok za noc v polovičnej výške oproti "ostatnym" pracovnikom /nie ID/ za rovnaku pracu. Telefonovala som aj do f.KROS, kde mi bolo povedané, že ID má nárok na polovičný - 50%-ný príplatok za prácu v noci...?? preto som zmätená.
vikinka
08.11.07,13:56
123
Mzdové zvýhodnenie za nočnú prácu
Na začiatok

(1) Zamestnancovi patrí za nočnú prácu popri dosiahnutej mzde za každú hodinu nočnej práce mzdové zvýhodnenie najmenej 20 % minimálneho mzdového nároku ustanoveného v § 120 ods. 4 v Sk za hodinu pre prvý stupeň.

(2) S vedúcim zamestnancom možno v pracovnej zmluve dohodnúť mzdu už s prihliadnutím na prípadnú nočnú prácu. Mzdové zvýhodnenie v takom prípade vedúcemu zamestnancovi nepatrí.
ede
08.11.07,14:06
Nejde o vedúceho zamestnanca, ani nemá nič také v prac.zmluve dohodnuté. Ešte skúšam , či nemám niečo zle v nastaveniach v programe u tohto zamestnanca...ak si neporadím, možno presuniem tuto tému do "OLYMP"-u.
Ale každopádne ma vyviedla z mierytá "poradkyňa" v softverovej firme, kam som volala - ona mi tvrdila, že ID má nárok na 50% -ný príplatok za noc oproti ostatným !?
Každopádne ďakujem vikinke za odpovede.:)
ede
08.11.07,14:36
Takže som zistila, ze v programe mám čo sa týka zamestnancov nastavené všetko dobre. T.zn., že softver je nastavený tak, že správne je , že ID má nárok na 50%-nú výšku príplatku za prácu v noci /t.j.50% z príplatku vo výške 20% minim.mzdového nároku/. V číslach to znamená:
- minim.mzd.nárok 46,60 SK/hod
- príplatok za prácu v noci je 20% zo 46,60 .....9,32 Sk/hod