Predator82izo84
17.11.07,21:02
Zdravim mam znameho ktory pracuje pre jednu developersku spolocnost zo Ziliny, ja som zo Zvolena a mam tu znameho ktory ma realitnu kancelariu...
Po rozhovore s kamaratom s developerskej spolocnosti, sa mi po nejakom case ozval ci neviem o nejakom pozemku v okoli zvolena, kedze tu mam par ludi ktori robia v realitkách vid. moj kamarat jednu vlastni druhy pre jenu robi, som sa ich spytal ci nemaju pozemok o aky ma zaujem ta developeska spolocnost....pozemok by aj bol...ale moja otazka znie....
V podstate sa bude jednat o nejake sprostredkovanie madzi developerskou firmou a realitkou pripadne zaujemcom.....

Mozem uzavriet nejaku zmluvu o sprostredkovani aby som z toho nieco mal myslim nejaku tu proviziu z kupnej ceny?

Problem je v tom ze nie som podnikatel ,to jest nemam zivnost, zatial som externy student prava a momentalne nikde nepracujem...

Mozem uzavriet nejaku zmluvu podla obcianskeho zakonnika, ako sa riesia taketo pripady?


Dakujem za odpovde, pretoze toto je problem z praxe, v podtate chcem vediet ci sa to da nejak osetrit aj v mojej pozicii aby som z toho nieco mal aj ja...


Igor
Zoltán Kovács
17.11.07,20:04
U teba to bude jednorázový príjem, ktorý je zahrnutý do §8 ZoDP. Je tam potrebná sprostredkovateľská zmluva.
Filip Glasa
18.11.07,09:20
Na získanie živnosti na sprostredkovanie predaja nehnuteľností je normálne potrebné splniť nejaké krtiériá. Že by sa to takejto jednorázovky pre nepodnikateľa netýkalo?
Zoltán Kovács
18.11.07,09:45
Na získanie živnosti na sprostredkovanie predaja nehnuteľností je normálne potrebné splniť nejaké krtiériá. Že by sa to takejto jednorázovky pre nepodnikateľa netýkalo?

Keď je to jednorázová príležitosť tak myslím si, že nie je potrebný ŽL.
Predator82izo84
18.11.07,10:15
Ak to dobre chapem islo by o uzavretie sprostredkovatelskej zmluvy so mnou ako Fo a danou realitkou ktorej by som sprostredkoval zaujemcu ktory hlada dany pozemok?