bubaksmejl
19.11.07,13:34
Mam problem s vlhnutim stien v byte. Suvisi to zrejme s plastovymi oknami, ktore nedychaju. Neviete mi prosim niekto poradit co robit? Okrem vymeny okien. Mam na mysli nejaky nater ci specialny trik.

Dakujem
anaka
19.11.07,16:34
Som laik, čo sa tejto problematiky týka, ale vo firme kde pracuje môj manžel sa vyrábajú drevené okná a často tam riešili problémy s vlhkosťou v bytoch a domoch.
V prvom rade odporúčam kúpiť vlhkomer-cena cca 500 sk.
Vlhkosť, ktorá sa bude pohybovať od 60 a viac% nie je v poriadku. Ideálne je okolo 50%.
Prvý rok po kúpe nových okien by som monitorovala túto vlhkosť a riešila ju najskôr vetraním, pretože dom-byt si zvyká na nové klimatické podmienky (môže to trvať aj jeden rok) Pokiaľ by sa to nezlepšilo, treba hľadať ďalšiu príčinu. A tie môžu byť rôzne. Napr. Nedostatočne zateplené steny, záleží aj na tom na ktorom poschodí sa byt nachádza (najvyššie - najvlhší). Vlhkosť v byte zapríčiňuje aj množštvo kvetín, výparov z varenia, žehlenia, aj spania, je to rôzne. Ide o to keď je to vo väčšom množstve a aj o veľkosť bytu, či domu.
Netreba sa báť vetrať, pretože je dokázané, len to je nadlho, že vetraním sa vlhkosť znižuje, ba dokonca šetríte tepelnú energiu. Takže asi naj trik je pravideľne vetrať.
Oknami to určite nebude, pretože oni sú dôkazom, že naozaj tesnia. Keby netesnili tak by sa vlhkosť odvetrávala tak, ako tomu bolo kým neboli nové okná a prítomnosť tej istej vlhkosti ste si neuvedomovali.
Neviem či som nejako pomohla. Tak aspoň toľko.
Johanka
19.11.07,17:27
mimotemyPredchvíľou som gúľala oči na cenník PZS a teraz som gúľala na nadpis tejto témy - v rýchlosti som prečítala vlhnutie stehien :D.
Elena Navrátilová
19.11.07,17:30
mimotemyPredchvíľou som gúľala oči na cenník PZS a teraz som gúľala na nadpis tejto témy - v rýchlosti som prečítala vlhnutie stehien :D.
Jaj super... :D:D:D:D:D;)
Peter Briatka
04.12.07,08:55