Reni
05.03.05,07:39
Ahojte poradcovia .

Už dva dni nerobím nič iné ako čitam Vaše príspevky ohľadne leasingov osobných automobilov. Prosím Vás už som z toho vážny magor, pretože mám pocit, že čím viac to študujem, tým menej tomu rozumiem.
Jedná sa mi hlavne o prípad :

Neplatiteľ DPH - obsataranie os. automobilu formou finančného prenájmu.
Je DPH zo z istiny súčasťou vstupnej ceny hnuteľného majetku alebo nie? Nakoľko v zmysle § 25ods. 6 Zákona o dani z príjmov sa nič nehovorí o platiteľovi alebo neplatiteľovi DPH ale o nájomcovi. Dajte mi prosím Vás vedieť ak niekto má už takýto leasing spracovaný, pretože už ma to ani nebaví čítať, keď stále neviem na čom som. Som z toho zúfalá. Ale ako uvažujem, tak uvažujem, mne stále vychádza, že tá DPH z istiny by mala byť súčasťou obstarávacej ceny hmotného majetku.MOC MOC ĎAKUJEM RENI
Vera
05.03.05,07:54
Ja som našla v komentári k par. 25 ods. 6 toto:

Ak pritom ide o neplatiteľa DPH alebo platiteľa, ktorý nemá nárok na odpočet, zahrňuje sa daň z pridanej hodnoty do základu dane v súlade s dohodnutými splátkami.

Mne z toho vyplýva, že os. automobil sa zaradí do majetku vo výške istiny bez DPH.
Zita5
05.03.05,08:05
Obstarávacia cena vozidla u neplatcu DPH je = Istina + DPH .
ESTER
05.03.05,09:35
Aj sa súhlasím s názorom, ktorý uvádza Vera.
Vera
05.03.05,10:52
Ja vychádzam z toho, že je tam : DPH NIKDY nie je súčasťou vstupnej ceny hmotného majetku ...
Muška
05.03.05,11:02
Ahojte poradcovia .

Už dva dni nerobím nič iné ako čitam Vaše príspevky ohľadne leasingov osobných automobilov. Prosím Vás už som z toho vážny magor, pretože mám pocit, že čím viac to študujem, tým menej tomu rozumiem.
Jedná sa mi hlavne o prípad :

Neplatiteľ DPH - obsataranie os. automobilu formou finančného prenájmu.