dodo285
05.03.05,11:43
Prosím Vás o radu. Som SZČO a pracujem ako obchodný zástupca. Na cesty používam vlastné auto, ktoré nieje zahrnuté v majetku firmy. Chcem si vypisovať cesťáky, ale neviem ako. Treba vypisovať každú cestu zvlášť, alebo na jeden cesťák môžem napísať viac ciest (za celý mesiac urobím cca 20 pracovných ciest). Akú mam dať cenu PHM ak na jednom cesťáku som spravil viac ciest a pritom som tankoval 3 krát, no a cena PHM je stále iná. Môže sa urobiť aritmetický priemer a priložiť bločky ? Čo sa týka stravného na ceste, niekde som čítal že si môžem zaúčtovať 80 Sk. Platí to len na cestách a musí to byť podložené bločkom, alebo je to náhrada stravného na každý pracovný deň. Ďakujem.

p.s. ak používam vlastné auto ktoré nieje zahrnuté v majetku firmy je potrebné zaplatiť cestnú daň?
Muška
05.03.05,11:35
Prosím Vás o radu. Som SZČO a pracujem ako obchodný zástupca. Na cesty používam vlastné auto, ktoré nieje zahrnuté v majetku firmy. Chcem si vypisovať cesťáky, ale neviem ako. Treba vypisovať každú cestu zvlášť, alebo na jeden cesťák môžem napísať viac ciest (za celý mesiac urobím cca 20 pracovných ciest). Akú mam dať cenu PHM ak na jednom cesťáku som spravil viac ciest a pritom som tankoval 3 krát, no a cena PHM je stále iná. Môže sa urobiť aritmetický priemer a priložiť bločky ? Čo sa týka stravného na ceste, niekde som čítal že si môžem zaúčtovať 80 Sk. Platí to len na cestách a musí to byť podložené bločkom, alebo je to náhrada stravného na každý pracovný deň. Ďakujem.

p.s. ak používam vlastné auto ktoré nieje zahrnuté v majetku firmy je potrebné zaplatiť cestnú daň?V prvom rade musíš podať priznanie k dani z motorových vozidiel.
Cesťák môžeš robiť aj za celý mesiac naraz. PHM - robíš aritmetický priemer ceny,aby si vedel koľko je priemerná cena PHM za ten mesiac.
Od 1.11.2004 si môžu už aj SZČO uplatňovať aj základnú náhradu za opotrebovanie auta za km/určená zákonom/- teda iba v prípade súkromného vlastného vozidla nevloženého do podnikania.