tomaskr
01.01.08,23:17
Dobry den,
poprosil by som o radu. Pracujem ako sprostredkovatel financnych produktov (poistenia, hypoteky, stavebne sporenie apod.) a pri podavani danoveho priznania ma socialna poistovna uznala za povinneho platit odvody. Kolega, ktoreho vyska prijmov a vydajov bola obdobna a vykonava rovnaku cinnost ako ja, len skor podal danoveho priznanie, mu povedali, ze nie je povinny platit odvody. Bolo to na tej istej pobocke Soc. Chcem sa teda opytat ci je povinne platit odvody? V socialke mi povedali, ze pokial mam PSP cislo tak sa prijmy zapocitavaju do vymeriavacieho zakladu, lenze moje prijmy pochadzaju i z inej sprostredkovatelskej cinnosti ako poistenie, ktoru v sucasnosti ziaden zakon nereguluje, resp. osobitny predpis nan neodkazuje. Jedna sa najma o sprostredkovanie hypotek, investicii, stavebneho sporenia. Podla akeho paragrafu mi zapocitavaju prijmy i z tychto cinnosti? Som povinny zapocitat do vymeriavacieho zakladu vsetky prijmy (sprostredkovanie poistenia, hypotek, stavebneho sporenia, apod.), alebo iba z tych na ktorych sa odvolava paragraf, cize sprostredkovanie poistenia?
Dakujem
Jozef Mihál
02.01.08,10:19
Za SZČO sa považujete, ak ste osobou podnikajúcou "podľa osobitného zákona", napríklad podľa zákona č. 95/2002 Z. z. o poisťovníctve.

Ak ste takouto osobou a vaše príjmy z činností "z podnikania osoby podľa osobitného zákona" sú vyššie ako dvanásťnásobok minimálnej mzdy, musíte platiť odvody do SP.

Čiže Vy takou osobou ste, ale do úhrnu príjmov by sa mali započítať skutočne len niektoré Vaše príjmy.
tomaskr
03.01.08,16:30
znamena to, ze prijmy zo sprostredkovania hypotek, stavebneho sporenia, investicii, sa nezapocitavaju do vymeriavacieho zakladu pre vypocet odvodov socialneho poistenia?
Jozef Mihál
03.01.08,16:56
Ak na dosahovanie uvedených príjmov nie je potrebné povolenie, registrácia a pod. podľa príslušných zákonov ošetrujúcich uvedené činnosti, tak sa tieto príjmy nezapočítavajú.
veronikasad
03.01.08,18:17