Ejuska2586
06.01.08,09:26
Ahojte, chcela by som sa opýtať - živnostník pracuje vo firme ako zamestnanec na živnosť. Denne cestuje (občas vlakom, občas osobným autom nezahrnutým do podnikania). Má nárok na cestovné náhrady a diety. Ak hej, koľko? Hladala som v temach, no našla som len pracovné cesty do zahraničia a toto sa asi ako pracovná cesta nešpecifikuje. A je to na území SR.
dalilada
06.01.08,09:04
Pokiaľ cestuje inam ako je jeho obvyklé miesto vykonávania činnosti má nárok na cestovné náhrady na základe cestovných príkazov. Napr. Ak býva v MT a každý deň cestuje do LM, lebo tam má firma, pre kt. pracuje sídlo, nemá nárok na preplatenie CP.
Danila
06.01.08,09:07
Pokiaľ cestuje inam ako je jeho obvyklé miesto vykonávania činnosti má nárok na cestovné náhrady na základe cestovných príkazov. Napr. Ak býva v MT a každý deň cestuje do LM, lebo tam má firma, pre kt. pracuje sídlo, nemá nárok na preplatenie CP.V prvom rade je dôležitá skutočnosť zadávateľky, že pracuje ako zamestnanec na živnosť.
Toto spojenie je nerealizovateľné. Môže pracovať ako zamestnanec, alebo poskytovať služby ako živnostník. A od toho sa odvíjajú aj nároky za vykonanú prácu.
Zoltán Kovács
06.01.08,09:18
Doplním, od 01.09.2007 novelou zákonníka práce sú sťažené, sprísnené podmienky "zamestnávania" živnostníkov.
Infarkt
06.01.08,09:23
Živnostník nie je zamestnanec... ;)
...pri splnení určitých podmienok má nárok na diéty...a podobne...ale nie v zmysle Zákonníka práce.


Pôsobnosť Zákonníka práce
§ 1

(1) Tento zákon upravuje individuálne pracovnoprávne vzťahy v súvislosti s výkonom závislej práce fyzických osôb pre právnické osoby alebo fyzické osoby a kolektívne pracovnoprávne vzťahy.