niky32123
08.01.08,13:23
Pekný deň prajem, chcem sa opýtať či musí každá SZČO viesť okrem peňažného denníka aj knihu záväzkov a knihu pohľadávok. ďakujem za každú radu :)
KvetkaK
08.01.08,12:27
Áno musí, ak jej pohľadávky a záväzky vznikli. Ale to asi každej SZČO. :)
Johanka
08.01.08,12:39
Pekný deň prajem, chcem sa opýtať či musí každá SZČO viesť okrem peňažného denníka aj knihu záväzkov a knihu pohľadávok. ďakujem za každú radu :)
niky32123, po večeroch študujeme ;):) to, čo nás v škole nenaučili :):
Zákon o účtovníctve :
§ 15
Účtovné knihy v sústave jednoduchého účtovníctva


(1) Účtovná jednotka účtujúca v sústave jednoduchého účtovníctva účtuje v týchto účtovných knihách:

a) v peňažnom denníku,
b) v knihe pohľadávok,
c) v knihe záväzkov,
d) v pomocných knihách, ak je ich vedenie potrebné na preukázanie a vykazovanie predmetu účtovníctva v účtovnej závierke, napríklad pomocná kniha o zložkách majetku, o záväzkoch z pracovnoprávnych vzťahov.

(2) Peňažný denník obsahuje najmä údaje o

a) stave peňažných prostriedkov účtovnej jednotky v hotovosti a na účtoch v bankách,
b) príjmoch v účtovnom období a v členení potrebnom na zistenie základu dane z príjmov,
c) výdavkoch v účtovnom období a v členení potrebnom na zistenie základu dane z príjmov,
d) priebežných položkách zachytávajúcich pohyby peňažných prostriedkov, ktoré nie sú ešte príjmom alebo výdavkom podľa písmen b) a c).

(3) Kniha pohľadávok obsahuje najmä údaje o

a) dlžníkoch,
b) pohľadávkach v peňažnom vyjadrení,
c) poskytnutých preddavkoch,
d) poskytnutých úveroch,
e) pohľadávkach dane z príjmov,
f) pohľadávkach nepriamych daní,
g) pohľadávkach voči Sociálnej poisťovni, 17) a príslušnej zdravotnej poisťovni. 19)

(4) Kniha záväzkov obsahuje najmä údaje o

a) veriteľoch,
b) výške záväzku v peňažnom vyjadrení,
c) prijatých preddavkoch,
d) prijatých úveroch,
e) záväzkoch dane z príjmov,
f) záväzkoch nepriamych daní,
g) záväzkoch voči Sociálnej poisťovni, 17) a príslušnej zdravotnej poisťovni. 19)