hrubyv
13.01.08,04:34
Prosím Vás aké sú normou odporúčané hodnoty sučiniteľa prepustnosti tepla(U) pre normalne rodinné domy a aké sú hodnoty pre nizkoenergetické domy?
Peter Briatka
14.01.08,07:02
Na Slovensku nie su definované normové podmienky pre U (súčiniteľ prechodu tepla)! Existujúca norma definuje tepelný odpor R a má len odporúčací charakter. R sa rozdeluje na obvodové steny a strechy (podľa sklonu)... a zvlášť pre novostavby a renovované stavby...
Čo sa týka nízkoenergetických budov - energetická náročnosť stavieb sa posudzuje na základe celkovej ročnej spotreby energie. - Podľa STN 73 0540-2 je to Stupeň Potreby Tepla (%)....
hrubyv
14.01.08,16:50
Ďakujem za odpoveď, možno som naivný, ale som laik v tomto odbore, no aj napriek tomu si chcem vypočitať energeticku spotrebu tepla v závislosti na rôzne druhy stavebných materialov. Ako sa dostanem aspoň k tým normam ktore uvadzate? Sú tam niekde aj jednoduché vzorce na ich výpočet?
petmar
14.01.08,19:59
Hodnoty súčiniteľa prechodu tepla, spôsoby výpočtov a iné potrebné veci obsahuje norma
- STN EN 12831 (nahradila STN 06 0210 od 1.4.2004) Vykurovacie systémy v budovách. Metóda výpočtu projektovaného tepelného príkonu.
V nej sú odvolávky na ďalšie normy, napríklad
- STN EN ISO 6946: 2001 Stavebné konštrukcie. Tepelný odpor a súčiniteľ prechodu tepla. Výpočtová metóda (ISO 6946: 1996) (73 0559)
- STN EN 673: 2000 Sklo v stavebníctve. Stanovenie súčiniteľa prechodu tepla (hodnota U). Výpočtová metóda (70 1631)

Normy sa majú kupovať, ich kopírovanie sa trestá pokutou do 1 000 000 korún. Stoja podľa rozsahu 300-800 Sk/kus, staré menej, jedno či v písomnej alebo v elektronickej podobe. Dajú sa požičať na prečítanie v niektorých knižniciach (napr. vedecká knižnica BB) - zadarmo. Tak čau, príjemné štúdium...
mirec29
15.01.08,09:18
Zakladna velicina ktora urcuje tepelnoizolacne vlastnosti je
sucinitel tepelnej vodivosti λ [W/mK]. Je charakteristicka pre
kazdy material. Cim mensia hodnota, tym lepsie tepelne izoluje. Z