victoria
16.01.08,09:21
Ahojte,
nestretli ste sa niekto s nasledovnym pripadom ? Mam klienta ktorymi doniesol na spracovanie uctovnictvo jednoduche. Cely rok bol presvedceny o tom, ze si bude davat do nakladov cestovne nahrady za pouzivanie sukromneho vozidla nakolko pracuje ako zivnostnik pre jeden europrojekt. ked som pytala kopiu danoveho priznania k autu a kopiu technickeho na vyhotovenie cestovnych prikazov, prisiel na to ze priznanie nepodal a dan nezaplatil. Tieto cestovne nahrady mali tvorit 80% jeho nakladov. Co teraz ? Mam mu navrhnut aby podal spatne danove priznanie s platnostou od 1.1.2007 ? Je mi jasne ze tam bude pokuta za nepodanie, plus samozrejme sankcne uroky z neskoreho uhradenia dane. Hrozi mu este nieco ine ? Alebo radsej nemam provokovat a teraz podavat za rok pozadu ale potom neviem kde si zozenie ake naklady .....
ekopo
16.01.08,08:23
Ak náklady na cesťáky tvoria 80% nákladov, tak nie je o čom diskutovať. Podať spätne DP, Tie sankcie nebudú také hrozné. Využívanie auta na podnikanie je jedna vec a podanie DP vec druhá. Ešte preveriť možnosť poušálnych výdavkov.
Zoltán Kovács
16.01.08,08:54
Inak x-krát rozoberaná téma, že uplatnenie nákladov na používanie súkromného, ale aj firemného motorového vozidla nie je podmienené zaplatením dane z motorových vozidiel. Ale to ešte neznamená, že nezaplatenie je v poriadku.
victoria
16.01.08,08:57
Len tu ide viac o to nepodanie danoveho priznania, ale dakujem vam.
e.v.a.
23.01.08,11:46
Rada by som sa opýtala: tiež mám klienta, ktorý začal používať auto na podnikateľské účely 1.1.2007 a nepodal daňové priznanie, ale zaplatil daň, tak si teraz vypíše daňové priznanie, zaplatí pokutu, ale zaujíma ma, či musí tento rok podať aj oznámenie o vzniku daň. povinnosti. Zaujíma ma, či sa oznámenie ako aj daňové priznanie podáva každý rok, alebo len pri vzniku, zmene a zániku. Lebo kamoška to robí každý rok, aj keď nie je zmena, a iná len pri vzniku. Tak neviem. Som v tomto nováčik, tak budem vďačná za radu.
Tweety