savione
18.01.08,14:09
Rád by som sa spýtal vás odborníkov ako je to z rôznymi prídavkami a daňovými bonusmi v našom prípade:

V januári sme mali svadbu a manželka je do 5.6. študentkou VŠ a 23.5. sa nám narodí bábätko. Ja som normálne zamestnaný. Zatiaľ má manželka trvalé bydlisko u rodičov. Doteraz dostávali prídavky aj bonus za manťelku jej rodičia, ktorí majú nižšie príjmy ako ja. Je výhodnejšie prenechať vyplácanie prídavkov im alebo zmeniť manželkine trvalé bydlisko a uplatňovať si prídavky a bonus samostatne?
Netka
18.01.08,14:52
Je to trošku popletené - podľa mňa.
Daňový bonus na manželku si môžu platňovať iba jej rodičia.
Ty si môžeš uplatňovať daňový bonus na Vaše dieťatko a to už mesiaci keď sa narodí teda ak by sa narodilo 31.5. tak už za máj.
bendo
18.01.08,16:04
Rád by som sa spýtal vás odborníkov ako je to z rôznymi prídavkami a daňovými bonusmi v našom prípade:

V januári sme mali svadbu a manželka je do 5.6. študentkou VŠ a 23.5. sa nám narodí bábätko. Ja som normálne zamestnaný. Zatiaľ má manželka trvalé bydlisko u rodičov. Doteraz dostávali prídavky aj bonus za manťelku jej rodičia, ktorí majú nižšie príjmy ako ja. Je výhodnejšie prenechať vyplácanie prídavkov im alebo zmeniť manželkine trvalé bydlisko a uplatňovať si prídavky a bonus samostatne?

To, že manželka uzavrela manželstvo, by mal rodič, ktorý na ňu poberá prídavok, oznámiť ÚPSvaR a oprávnenou osobou bude manželka sama - viď § 14 a § 2 odst. 1 písm. c) a či budú mať rodičia aj naďalej nárok na daňový bonus na dieťa, ktoré uzavrelo manželstvo - to neviem isto.
Píšeš, že čakáte dieťa - skôr ako ukončí maželka školu. Ak by náhodou menila formu štúdia - z denného na externé, prípadne prerušila štúdium, tiež to treba oznámiť, lebo vtedy nie nárok na prídavok.