mipavtak
28.01.08,17:12
:)Som student ktory sa minuly rok zaregistroval ako SZCO v oblasti financneho poradenstva. Okrem toho mam dve dlhodobe brigady na Dohodu o brigadnickej praci studenta-odvadzam dan z prijmu u oboch zamestnavatelov a som poberatelom prispevku v hmotnej nudzi a rodicovskeho prispevku+ rodinnych pridavkov. Tento rok mam v plane podat danove priznanie, lebo by som chcel dostat spat zrazkovu dan co som odviedol z mojho brigadnickeho prijmu. Avsak z SZC nemam ziaden prijem za minuly rok. Moje otazky:
1) Tyka sa ma povinnost registracie v socialnej poistovni a povinnost odvadzat odvody do socialnej poistovne v pripade ze som student a moj prijem za SZC za minuly rok bol 0,-?Ak ano v akej ciastke?Nie je tam nejaka spodna hranica prijmu kedy az pri jej prekroceni nadobudaju platnost spominane odvody?
2) Do zdravotnej poistovne mi tiez prinalezi v mojej situacii platit odvody?V akej sume?
3)Ma nejaky vplyv na prispevok v hmotnej nudzi ktory poberam statut SZCO?Alebo registracia na danovom urade, alebo registracia v Socialnej poistovni, ci ad hoc je vplyv iba v priamej umere od mojho prijmu?Ktory priznam danovym priznanim
4)Musim "zuctovat" v danovom priznani aj prispevok v hmotnej nudzi a rodicovsky prispevok ktory tiez poberam?+ rodinne pridavky?
5)ak mam v plane poziadat o vratenie zrazkovej dane + preddavkov, vratia mi sucet vsetkych mojich danovych platieb od viacerych zamestnavatelov pokial ich sucet neprekroci 47808,- korun za rok, respektive mam narok na vratenie dane aj od viacerych zamestnavatelov?
6)posledna otazka. V pripade nahleho prerusenia systemu SZC to je ako s odvodmi, treba ich nadalej platit?

Poprosim o odpoved, hlavne na suvislost prispevku v hmotnej nudzi a cinnosti SZCO. Dakujem
mipavtak
01.02.08,11:37
takze nasiel som si nejake info ohladom mojich otazok. skusim si teda na otazky odpovedat, poprosim vas ale o potvrdenie spravnosti mojich domienok a korektnosti mojich myslienkovych pochodov a logiky=
1)podla socialnej poistovne