zamestnanec
14.03.05,13:55
Ahojte,

Pracujem ako zamestnanec v jednej spolocnosti kde je mzda mojim jedinym prijmom. V roku 2004 som vsak mal na zaklade Dohody o vykonani prace, jednorazovy prijem za expertne sluzby, ktore nepresiahli 5nasobok zivotneho minima. Dany prijem som som dostal uz zdaneny a doslo mi od danej externej firmy aj tlacivo o rocnom zuctovani dane
Avsak na zaklade vyjadreni z tlace (Trend c. 9, str. 31)- podla paragrafu 9 ods. 1 pismeno h zakona o dani z prijmov je od dane oslobodeny prijem z prilezitostnych cinnosti.
Chcel by som vediet ci v tomto pripade externa spolocnosti postupovala spravne ked zdanila dany prijem, ak nepostupovala spravne, ci je mozne poziadat o vratenie dane, alebo to moze urobit len dana externa spolcnost?
Prosim o vasu radu. dakujem.
Jana Motyčková
14.03.05,13:40
Externa spoločnosť postupovala správne. §9 ods.1 písm h) sa nevzťahuje na príjem zo závislej činnosti. Musíte zamestnávateľa požiadať o ročné zúčtovanie dane (termín na požiadanie už uplynul, ale možno Vám ho urobia), ak nie, musíte si urobiť daňové priznanie.
zamestnanec
15.03.05,10:56
to ze je to zavisla cinnost je dané dohodou o vykonaní práce, ale niecim inym?
Hana Horváthová
15.03.05,11:48
Výňatok z §5 Zákona o dani z príjmov: Príjmami zo závislej činnosti sú príjmy zo súčasného alebo predchádzajúceho pracovnoprávneho vzťahu, v ktorom je daňovník pri výkone práce pre platiteľa príjmu povinný dodržiavať pokyny alebo príkazy platiteľa príjmu.

To vysvetluje aj pojem závislá činnosť.

O tom, že dohoda o vykonaní práce je pracovnoprávny vzťah hovorí aj §223 Zákonníka práce.

Zamestnávateľ, ktorý Vás zamestnal na dohodu vystavil asi potvrdenie o vyplatených príjmoch. Toto treba odovzdať riadnemu zamestnávateľovi a ten možno predsa len spraví ročné zúčtovanie, alebo aspoň poradí, ako sa vyplní daňové priznanie typu A.
vladan
15.03.05,11:51