ivonka400
02.02.08,13:40
Dobry den,

dostali sme dobru ponuku z ciech dovazat stavebny material, ktory na Slovensku nie je este zabehany, nema tu zastupcu ale je potencionalne uplatnenie. Dostali sme 30% zlavu z ich ceny ak budeme vyhradny distributori pre SK, mam otazku/ y :

Ako to je ked sme platicmi dani, kolko budeme ziskovy, ak si odpocitam z tych 30% - 19% ?
Dalej, musime platit dan z prijmu, ak predame tovar za vyssiu cenu ako sme ho nakupili?

Som v tomto laik, poradte, pomozete, vopred dakujem.
Dáša_
02.02.08,18:12
Pokial ste platcami DPH, tak firma z čiech vam bude fakturovat ceny bez DPH a predpokladám, že zlava 30 % bude až z tejto ceny, očistenej o DPH

Druhej casti otazky nerozumiem, vy by ste chceli ten tovar predavat bez zisku?
Alex_M
10.02.08,09:50
Druhej casti otazky nerozumiem, vy by ste chceli ten tovar predavat bez zisku?
Zrejme to bolo myslene tak ze ked zarobi na 1 tehle 10 sk tak kolko z toho musi platit dane :) alebo sa nasiel idealny distributor ktory vykonava pracu pre pekne oci ;)
Alex_M
10.02.08,09:53
Zlava 30% znamena ze:
vy mate zlavu 30 na tovar od nich a je jedno za kolko ho predate (napr aj o nejake % drahsie jak u nich)
alebo
vy mate zlavu 30% z pevne stanovenej sumy za ktoru to ako distributor budete predavat?
toto je pomerne dolezite kedze treba zahrnut skladovacie priestory, prepravu, pracovny cas niekoho kto bude predavat, nakladat tovar, (zrejme treba aj vysokozdvyzny vozik, lebo osobne by sa mi palety rucne nechcelo nakladat).
Filip Glasa
10.02.08,11:30
Čo sa týka ceny a zisku, tak DPH ťa zaujímať nemusí. Ty si len správca dane pre štát. Čiže tá tvoj výsledok hospodárenia neovplyvňuje.

K DPH sa ale ako dovozca môžeš postaviť dvojako:
1. Mám len koncových zákazníkov (žiadny prostredník ako stavebná firma, či stavebniny). Potom ak nebudem platcom DPH, tak budem o trošičku lacnejší.