RONY1106
08.02.08,12:37
Potreboval by som radu ( ak mate i obrazky), ako sa ma spravne ostrihat- orezat citrusovy stromcek. Minuly rok mal vela citronov, teraz akoze zimuje v chlasdnejsej miestnosti a na jar by potreboval nejaku opateru...Ale aku...??? :-) Dakujem za info. R.
klaura
13.02.08,07:39
Ja mám pomarančovník aj mandarinku. Skoro na jar (už v marci) ich vynesiem na slnečné záveterné miesto, orosím, prihnojím a presvetlím korunu. Strihám všetky zaschnuté konáriky a tie staršie. Tie, ktoré vyrástli veľmi do dĺžky skrátim na 2-3 lístky aby sa rozkonárili. Stromček zvyčajne začne hojne rašiť a nasadzovať puky. Na noc, keď sú ešte mrazy ho schovávam dovnútra.
Na strihanie tiež nie som veľký odborník ... A ešte ma trápi opadávanie dosť veľkého množstva kvetov. Ako tomu zabrániť? N stromčeku ich nakoniec ostane asi 1/4 z pôvodne nasadených.
RONY1106
13.02.08,09:25
Ja osobne som dost ten moj citronovnik zanedbaval, no od minuleho leta sa venujem ako cloveku...:-). Bol od leta az do jesene na zahrade na slnku, polieval som ho dazdovou vodou a asi raz za tyzden raz za dva tyzdne som ho prihnojoval tekutym hnojivom na citrusy... Bol krasny a i ked nieje velky je velmi stary asi 20 rokov a mal asi 20 krasnych zltych citronov.
RONY1106
13.02.08,09:29
Myslim si, ze ak je stromcek zdravy, tak si ponecha iba tolko kvetov, kolko je ich schopny uzivit... Aj mne ich dost odpadlo, no zrejme by viac neuzivil. predsa len je to v crepniku.
VladoaKatka
13.02.08,10:08
Aj keby nebol v kochlíky, by ponechal len toľko plodov, koľko uživí. Aj stromy v záhradách jablone tiež zhodia niekoľko plodov. Keď nezhodia je úroda bohatá do počtu plodov, ale zase na úkor kvality a veľkosti plodov.

My citrusy na jar vytiahneme z kochlíka, trochu oberieme zemi z koreňov , podsypeme novú zeminu do spodku a takisto do bokov. Už ich mám v dosť veľkých kochlíkoch, nechceme ich dávať do väčších.
RONY1106
13.02.08,12:39