Rudi26
10.02.08,18:03
Som začiatočník v účtovníctve a potreboval by som radu. Firma, kde som začal účtovať dováža materiál z Maďarska. Na faktúre nie je rozpísané DPH, ale Maďarská firma je platcom DPH. Mám DPH priznať ja?
A čo v prípade ak je vývoz tovaru? Tam sa DPH nerozpisuje?
Čítal som už veľa o samozdanení, ale stále mi to nie je veľmi jasné.

Uvediem príklad:
Na faktúre z Maďarska je hodnota v Sk 120 000
K tomu DPH je 22 800
Spolu 142 800

A to DPH sa mi nejako vynuluje? Ako je to teraz.
Prosím poradte.

Ďakujem
Zoltán Kovács
10.02.08,17:10
Som začiatočník v účtovníctve a potreboval by som radu. Firma, kde som začal účtovať dováža materiál z Maďarska. Na faktúre nie je rozpísané DPH, ale Maďarská firma je platcom DPH. Mám DPH priznať ja?
A čo v prípade ak je vývoz tovaru? Tam sa DPH nerozpisuje?
Čítal som už veľa o samozdanení, ale stále mi to nie je veľmi jasné.

Uvediem príklad:
Na faktúre z Maďarska je hodnota v Sk 120 000
K tomu DPH je 22 800
Spolu 142 800

A to DPH sa mi nejako vynuluje? Ako je to teraz.
Prosím poradte.

Ďakujem

Ak nie ste platiteľmi DPH, tak partnerom vystavená faktúra je správne. U teba maďarské dph bude súčasťou obstarávacej ceny.
Ak ste platiteľom dph, tak faktúra nie je správne vystavená, nakoľko partner mal vystaviť faktúru bez maďarskej dph. Viď upozornenie od Ninna nižšie
Ak ste obaja platitelia dph vo svojom štáte, tak ty ako dovozca si povinný štátu daň odviesť, ale máš aj nárok na odpočet. Teda samozdaňuješ. AK faktúra je vystavená v SKK, tak nepotrebuješ prepčítavať hodnotu tovaru, len dopočítaš dph k cene a uvedieš to v daňovom priznaní aj na vstupe aj na výstupe. Konečný efekt je vlastne nulový.
Ninna
10.02.08,17:16
Som začiatočník v účtovníctve a potreboval by som radu. Firma, kde som začal účtovať dováža materiál z Maďarska. Na faktúre nie je rozpísané DPH, ale Maďarská firma je platcom DPH. Mám DPH priznať ja?
A čo v prípade ak je vývoz tovaru? Tam sa DPH nerozpisuje?