veve333
13.02.08,11:27
ahojte,
konecne som sa sem zaregistrovala..a mam otazku, ktora sa tyka zastupovania dovoleniek medzi kolegynami. A neviem sa tu orientovat, koho a kde by som sa na to mohla spytat. V zakonniku prace som take nic nenasla-tak prosim vas-PORADTE...

dakujem

veve333
Fany
13.02.08,10:29
Čo konkrétne potrebuješ? Pýtaj sa, na to sme tu.
veve333
14.02.08,05:58
Ahoj, chcela by som sa spytat, ako je to so zastupovanim dovoloniek.Ide o to, ze pracujem ako recepcna a sme spolu 4 dievcata. Na leto si mame naplanovat dovolenku, ale vzdy ked jedna bude na dovolenke, nas zamestnavatel chce, aby sme sa navzajom pozastupovali. Teraz robime den, noc, volno, volno. Ked bude mat jedna z nas dovolenku tak budeme musiet robit den, noc, rano prideme z nocnej a na dalsi den opät den...atd...cize cele leto v praci. Chcela by som vediet, ci nam to moze zamestnavatel nariadit, alebo musi zobrat dalsiu silu na letnu vypomoc.
Dakujem.
ekopo
14.02.08,06:23
V zmysle § 85 Zákonníka práce je maximálny týždenný pracovný čas najviac 48 hodín (výnimky sú do 56 hodín, ale to nie je tvoj prípad). Počas týždňa musia byť dva po sebe idúce dni voľné. Ako vidíš mantinely sú dosť úzke. Sú dve možnosti pre zamestnávateľa - brigádnik (na dohodu) alebo bude porušený zákonník práce. S takýmto rozvrhnutím nemusíš súhlasiť. Doporučujem prečítať až po § 100 tu : http://www.porada.sk/t56527-zakonnik-prace-od-01-09-2007-a.html#85
veve333
14.02.08,06:41
Aj pokial sme nepretrzita prevadzka? Pretoze zamestnavatel tvrdi, ze v nepretrzitych prevadzkach sa to inac urobit neda.
Dakujem
veve333
14.02.08,06:43
A este jedna vec ma zaujima. Pri nepretrzitej prevadzke je pracovny tyzden - 5 dni alebo 7 dni?
ekopo
14.02.08,08:54