HankaS
15.02.08,07:38
Prosím o radu,
Pracovníčka pracuje ako účtovníčka v hlavnom pracovnom pomere,
má možnosť robiť účtovníctvo aj v inej firme - len na pár hodín v týždni chodila by tam len 5 hodín týždenne , ako by sa mohla v tejto firme
zamestnať, aby to bolo v súlade so zákonom, a neplatila by zbytočne veľa
odvodov, nakoľko si všetko platí v pracovnom pomere.Neviem či na vedľajší pracovný pomer, alebo dohodou o vykonaní práce,alebo dohoda o pracovnej činnosti.
Ďakujem.
Tweety
15.02.08,06:40
Prosím o radu,
Pracovníčka pracuje ako účtovníčka v hlavnom pracovnom pomere,
má možnosť robiť účtovníctvo aj v inej firme - len na pár hodín v týždni chodila by tam len 5 hodín týždenne , ako by sa mohla v tejto firme
zamestnať, aby to bolo v súlade so zákonom, a neplatila by zbytočne veľa
odvodov, nakoľko si všetko platí v pracovnom pomere.Neviem či na vedľajší pracovný pomer, alebo dohodou o vykonaní práce,alebo dohoda o pracovnej činnosti.
Ďakujem.
Mohla by to byť DoPČ. Tá je maximálne na 10 hodín týždenne.
HankaS
15.02.08,06:41
A ake sú odvody z tohto a musím platiť aj daň.
Zita4
15.02.08,06:41
Asi najvýhodnejšia by bola dohoda o pracovnej činnosti, ak nechce platiť odvody.
Zita4
15.02.08,06:43
Odvod platí len zamestnávateľ do garančného fondu a úrazové poistenie. Daň podľa príjmov - zrážková alebo preddavková.
Tweety
15.02.08,06:43
A ake sú odvody z tohto a musím platiť aj daň.
Nerozumiem, prečo Ty, ak sa jedná o inú pracovníčku ako uvádzaš, ďaň bude platiť sa samozrejme, je to zdaniteľný príjem, ale odvody nebude platiť, odvádzať ich bude len zamestnávateľ, konkrétne GP, a ÚP.
HankaS
15.02.08,06:43
Ale neaké odvody sa musia platiť , a dohoda o pracovnej činnosti môže byť aj celý rok však, kdežto dohoda o vykonaní práce by sa nemala stále opakovať na tú istú prácu.,dobre myslím
Tweety
15.02.08,06:48