Olga H.
15.02.08,20:47
Dobrý večer, jsem účetní z ČR (Liberec).
Pracuje tu několik Slováků, kteří mě požádali o podání DP typ A na Slovensku.
Snažila jsem se načíst vaše zákony (mimochodem, je vidět že vychází z jednoho základu), a moc vás prosím o potvrzení, že jsem vše dobře pochopila, případně o doplnění:
Slovák, který pracuje jako zaměstnanec v zahraničí, musí vždy (i kdyby měl velmi nízké příjmy) podat na Slovensku DP, typ A, použiju metodu zápočtu daně.
Přepočtu na SK průměrným kurzem Kč na Sk. Ten je 1.217?
V ČR jako zaměstnanec DP podávat nemusí, ale kdyby chtěl, musela bych na Slovensku požádat o odložení termínu pro podání DP. Dokdy by to ale bylo, a jak se to přesně dělá?
Jaké přílohy by byly možné k DP A - u nás by to byla všechna Potvrzení o zdan. příjmech, případně čestné prohlášení druhého z partnerů, že neuplatňuje odečet na děti?
Určitě jsem na něco zapomněla, předem vám moc děkuji za trpělivost.
Johanka
15.02.08,19:57
Zdravím českú kolegňu :).
Pozri si túto tému http://www.porada.sk/t72384-vzor-dp-typ-b-metoda-zapoctu-dane.html, napovie napr. ku kurzom, zaokrúhľovaniu ...;).

V SR je povinnosť podať DP v prípade, že úhrn zdaniteľných príjmov presiahne (pre rok 2007) sumu 47.808 Sk.
Žiadosť o predĺženie lehoty na podanie DP sa podáva podľa § 49 ods.3 Zákona o dani z príjmov, stačí uviesť jednoduchú vetu .... žiadam o predĺženie lehoty na podanie DP do ........ nakoľko súčasťou mojich príjmov budú aj príjmy zo zdrojov v zahraničí.
Žiadosť sa podáva najneskôr 15 dní pred lehotou na podanie DP, ktorá je 31.3.
ekopo
15.02.08,20:05
Olga H.
15.02.08,20:06
Super, moc děkuji za rychlou odpověď :-).
Ještě jedna věc - u nás je limit pro uplatnění daňového bonusu na dítě 6 ti násobek minimální mzdy (to je 48 tis. Kč), pokud má někdo méně, ztrácí nárok na uplatnění daňového bonusu. Je to tak i u vás?