zltalienka
19.02.08,11:20
Ahojte poradaci,
chcem sa spytat, ci si moze SZCO dat do nakladov vydavky na stravne pri pracovnej ceste( viac ako 5 hodin), v pripade, ze normalne pracuje ako zamestnanec v TPP (kde dostava stravne listky) a popritom podnika (autodoprava)?
Dakujem za odpovede
Tweety
19.02.08,10:22
Ahojte poradaci,
chcem sa spytat, ci si moze SZCO dat do nakladov vydavky na stravne pri pracovnej ceste( viac ako 5 hodin), v pripade, ze normalne pracuje ako zamestnanec v TPP (kde dostava stravne listky) a popritom podnika (autodoprava)?
Dakujem za odpovede
Ak máš na mysli cestovné náhrady za pracovnú cestu, tak áno.
zltalienka
19.02.08,10:29
Vdaka Tweety za odpoved, mam na mysli cestovne nahrady za pracovnu cestu. Mozem sa este spytat, kde by som to nasla v zakone?
Vdaka
VladoaKatka
19.02.08,10:54
http://www.porada.sk/t69628-zakon-o-dani-z-prijmov-od-1-1-2008-a.html#19
Daňové výdavky

§19 odst.2 tohto zákona písm.p

(2) Daňové výdavky, ktoré možno uplatniť len v rozsahu a za podmienok ustanovených v tomto zákone, sú



p) stravné vynaložené daňovníkom s príjmami podľa § 6 ods. 1 a 2 za každý odpracovaný deň v kalendárnom roku, najviac v rozsahu a vo výške ustanovených na kalendárny deň pre časové pásmo 5 až 12 hodín podľa osobitného predpisu, 87) ak daňovníkovi súčasne nevzniká nárok na príspevok na stravovanie podľa osobitného predpisu 89) v súvislosti s výkonom závislej činnosti, alebo daňovník neuplatňuje výdavky (náklady) na stravovanie podľa písmena e).
zltalienka
19.02.08,12:35
Ahojte VladoaKatka, vdaka za odpoved, ale sa mi vidi, ze citovany § zo ZDP nezodpovedal moju otazku, ten § totiz pise o uplatnovani stravneho pre SZCO za kazdy jeho odpracovany den, nie za pracovnu cestu, ktoru SZCO vykonal.
Inak, pokial je SZCO sucasne zamestnanec (kde dostava prispevok na stravovanie vo forme stravnych listkov) nemoze si dat do nakladov stravne za dany pracovny den este raz.