Composite
29.02.08,15:19
Zdravím, neviem kde som to mal zaradiť, tak dúfam, že dobre, alebo prosím moderátora, aby to presunul kde treba.

Som študent a pracoval som na dohodu, tam som požiadal o vrátenie dane.
Teraz som niečo čítal, že môžem požiadať o vrátenie dane aj z podielových fondov.

Mal som 3 podielové fondy v dvoch som vysoko ziskový a naďalej tam peniaze ostávajú. Ten tretí začal ísť do straty, takže som peniaze presunul.

Kdesi som čítal, že si môžem požiadať o vrátenie dane zo straty zo straty. Niečo je z tohoto roka niečo z minulého.

Kde by som niečo zistiľ, alebo ako na to, resp. čo s tým?

Svojho zamestnávateľa som požiadal o vrátenie dane, mám mu doniesť výpis z fondov a nech to doplní, alebo mám ísť na daňové?

Ďakujem pekne za odpoveď
Zoltán Kovács
29.02.08,14:32
Ak chceš dostať zrazené dane späť musíš podať Dp typu B. Totiž máš príjmy z kapitálového majetku. Ale píšeš, že si v tom vysoko ziskový, tak neviem či ti bude vychádzať vrátenie dane. Totiž nezdaniteľná čiastka na rok 2007 je 95.616,- Sk.
Composite
29.02.08,17:11
ako ono sa to berie aj na to čo som v zisku, aj ked som to nevybral, ale nechal dalej pracovať.
A tam kde to šlo do straty som to celé presunul.

zatiaľ dík
Zuziana
29.02.08,17:19
Určite si dostal výpis, alebo v najbližšej dobe dostaneš. Výnos a zrazenú daň budeš mať len na tom, s ktorým si hýbal, teda vyberal.
-Dana-
29.02.08,20:45
Ak si presúval peniaze len s fondu kde máš stratu, tak ti žiadnu daň nikto nestrhol, takže nemôžeš si žiadať späť daň, ktorá strhnutá nebola. Zisky si zdaníš /alebo ti banka strhne daň/ až keď ziskové podielové listy predáš, prípadne urobíš presun do iného podiel. fondu. Stratu by si si mohol kompenzovať, len ak by si aj v tom istom roku predal nejaké ziskové podielové listy. Ak by si do budúcna potreboval vedieť o zdaňovaní PL http://www.ako-investovat.sk/viewforum.php?f=15
Composite
03.03.08,21:37