MrAdyy
02.03.08,11:59
Zdravim.
Som student a od februara minuleho roku robim na prvu dohodu o vykonani prace, kde som podpisal "odpocitatelnu polozku". Plat mi nezdanovali (bol vzdy mensi ako 7tis.).
Na druhu dohodu u inej firmy robim od juna, ani tu som mesacne nezarobil viac ako 7tis., plat mi vsak zdanovali.

Chcem sa opytat, akym sposob sa da zistit ci mam preplatky alebo nedoplatky, alebo ci vobec odvadzat dan, alebo ako to cele je.

Velmi pekne dakujem za rady.
Pekny den
Adam
Zoltán Kovács
02.03.08,11:05
Zdravim.
Som student a od februara minuleho roku robim na prvu dohodu o vykonani prace, kde som podpisal "odpocitatelnu polozku". Plat mi nezdanovali (bol vzdy mensi ako 7tis.).
Na druhu dohodu u inej firmy robim od juna, ani tu som mesacne nezarobil viac ako 7tis., plat mi vsak zdanovali.

Chcem sa opytat, akym sposob sa da zistit ci mam preplatky alebo nedoplatky, alebo ci vobec odvadzat dan, alebo ako to cele je.

Velmi pekne dakujem za rady.
Pekny den
Adam

Podaním daňového priznania typu A, nakoľko si mal iba príjmy zo závislej činnosti podľa §5 zákona o dani z príjmov.
evina
02.03.08,11:06
Zdravim.
Som student a od februara minuleho roku robim na prvu dohodu o vykonani prace, kde som podpisal "odpocitatelnu polozku". Plat mi nezdanovali (bol vzdy mensi ako 7tis.).
Na druhu dohodu u inej firmy robim od juna, ani tu som mesacne nezarobil viac ako 7tis., plat mi vsak zdanovali.

Chcem sa opytat, akym sposob sa da zistit ci mam preplatky alebo nedoplatky, alebo ci vobec odvadzat dan, alebo ako to cele je.


Velmi pekne dakujem za rady.
Pekny den
Adam



Vypracuješ si podklady k DP typ A a prídeš na to:
Návod
Tvoje celkové hrubé príjmy XXXXXXXX
mínus NČ 95 616
základ dane xxxxxxx
daň 19% xxxxxxx
mínus zaplatené dane u
zamestnávateľa xxxxxxxxxxx
výsledok zistíš , či máš nedoplatok alebo preplatok.