flector
06.03.08,18:24
Zdravim

Na zaciatok uprozornujem ze sa nevyznam v takychto "ekonomickych" veciach (preto sa pytam), takze sa ospravedlnujem ak pisem nejake uplne nezmysly... Som student informatiky, a fotografovanie je moj konicek...

Chcel by som sa informacne spytat ako sa postupuje keby som si chcel takyto obchod zalozit. Ide mi o to, ze fotobanka by mala celosvetovu posobnost - internet...ako sa v takomto pripade riesia faktury a podobne veci. Obchod by vlastne fungoval tak (ako aj funguju ine podobne obchody), ze zakaznik by si vybral fotku zaplatil by ju (prevodom, paypal-om, a pod.) a potom by si ju stiahol... ale ako by som to ja vlastne dokladoval (?) danovemu uradu, alebo inym nasim uradom (neviem ako to funguje), ked ja by som vlastne nemal ziadne fyzicke potvrdenie (papier) o predaji, ani ziadny fyzicky tovar..vsetko by fungovalo virtualne.. :confused:

Vdaka za odpoved
Dáša_
06.03.08,18:43
Na kazdy predaj by si mal vystavit doklad - fakturu a budeš mať peniaze na učte.
flector
07.03.08,18:52
To akoze by som si tie faktury vystavil pre seba (a pre urady) ako doklad, alebo by som tie faktury musel este aj posielat aj tym ktori tie fotografie kupili? (ako vravim, absolutne sa v tom nevyznam ako sa to robi...) Ide mi o to, ze si vobec neviem predstavit:confused:, ako by som nejakemu napr. americanovi (alebo hocikomu zo zahranicia) co kupil fotku, vysvetloval co je to nejaka slovenska faktura...:confused:
Filip Glasa
08.03.08,06:28
tie faktúry im pošlel napr. v PDF mailom. Vždy musíš nejaký daňový doklad poslať. Inak by u teba ani nikto nenakupoval. A a urobíš ju trebars v angličtine.
Dáša_
08.03.08,07:57
tie faktúry im pošlel napr. v PDF mailom. Vždy musíš nejaký daňový doklad poslať. Inak by u teba ani nikto nenakupoval. A a urobíš ju trebars v angličtine.

suhlasim, nejaky doklad im pošleš a do svojho účtovníctva si ho dáš prirodzene aj preložený do slovenčiny.

Myslím že taketo doklady poznaju aj v amerike.
padro
08.03.08,08:10