Ludvygo
12.03.08,20:22
zdravim,som študent planujem založiť internetovy obchod
zaujma či budem mať dake ulavi na odvodoch ako študent,či si budem platiť do zdravotnej poistovne a do socialnej atd + som dačo počul že prvy rok som oslobodeny od dakych odvodov? prosim poradte ak mate dakto skusenosti,študujete a aj podnikate diky :)
Rozalaia
17.03.08,20:01
ak som spravne pochopila, budes mat subeh SZCO a riadneho denneho studia. Do SP an ZP neplatis spociatku nic. K 30.6. nasledujuceho roka posles do SP vypis zo svojho danoveho priznania a do ZP urobis rocne zuctovanie ZP. Potom uz platit budes.
Mam to pisomne (emailom) odkonzultovane cez infolinku spolocnej ZP aj soc poistovne, ak chces, oslov ich aj ty, v pripade zaujmu ti preposlem to co mi odpisali.
Ludvygo
18.03.08,11:55
no diky moc už som tam stihol napisať :O) a ked doštudujem tak potom až začnem platiť do SP ? inak ty študuješ a popri tom si szčo ?
Rozalaia
18.03.08,20:57
Nieeeeee, ja som uctovnicka, toho casu na rodicovskej dovolenke ale mam par klientov - studentov, riesila som im dane a trochu som si musela preklepnut ako maju robit odvody atd.
Platit do SP mozno budes aj skor ako dostudujes, z prveho danoveho priznania SZCO im posles vypis (do 30.6.), kde skontroluju tvoj obrat (celkove prijmy) a ak presvihnes hranicu (toho roku okolo 91tis, neviem si narychlo spomenut, niekde to tu najdes) tak budes platit student-nestudent. Za vymeriavaci zaklad budu brat tvoj zaklad dane, ale aj v pripade ze bude nulovy, pri prekroceni tej hranice ti vyrubia odvody z minimalnej mzdy (minim. vymeriavacieho zakladu).
Pokojne napis dopyt aj do socialnej poistovne, ti mi odpisuju tiez pekne cca do 10 dni a oni ti to poslu presne. Do prilohy mi obcas daju aj tlaciva :o)))))))
padro
18.03.08,21:02