preky
30.03.08,14:22
Som študent a chcel by som si v DP FO typu B uplatniť vrátenie dane za rok 2007. Okrem príjmu od zamestnávateľa na dohodu o brigádnickej práci študenta som mal aj vyplatený zaistený fond v banke. Viete mi poradiť, do ktorej kolonky VII. oddielu tabuľky č.2 mám priznať bankový fond, ktorý mi bol vyplatený v máji 2007 a aký údaj dať do kolonky príjem- len výnos alebo aj vklad a aký údaj je potrebné dať do kolonky výdavky- vklad so vstupným poplatkom?
Neviem, či mám považovať vyplatený zaistený fond obstaraný v marci 2004 ako cenný papier alebo ho uvádzať v DP ako podielový list.
Veľmi pekne ďakujem za odpoveď.
-Dana-
30.03.08,12:56
Uvedie sa to ako podielový list - VII. odd. r.7. Ako príjem uvedieš sumu, ktorú banka vyplatila a ako výdaj sumu, ktorú si vložil, čo je už vrátane vstupného poplatku alebo dopracuješ sa k tomu, ak si vynásobiš cenu podielu x počet podielov + poplatok. Daň, ktorú banka strhla uvedieš v X. odd. r. 98. Stačí taká odpoveď?
preky
30.03.08,15:28
Bol som zamestnany na dohodu o brigadnickej praci studenta u dvoch zamestnavatelov. U obidvoch som mal podpisane vyhlasenie o nezdanitelnej casti zakladu dane (samozrejme nie sucasne, ale najprv u jedneho a po ukonceni dohody u druheho).U prveho mi nezdanovali nic, pretoze som zarobil menej ako je nezdanitelny zaklad 7968,- Sk mesacne. U druheho zamestnavatela som zarobil nad nezdanitelnu ciastku, takze mi odviedli dan. Chcel by som vediet, ci musim v DP uvadzat aj prijem od prveho zamestnavatela, ktory mi nezdanoval prijem. Pretoze dan je nulova, zvysil by sa tym iba zaklad dane.
preky
30.03.08,15:29
Dakujem Vám velmi pekne. Co sa tyka prijmu, mam tam dat len vynos alebo aj vklad spolu s vynosom (teda ci prijem= vynos alebo prijem= vklad+vynos)
-Dana-
30.03.08,16:12
Do DP treba uviesť príjmy od všetkých zamestnávateľov,/ súčet/ takže ak sa zvýši základ dane, bude treba nakoniec možno aj daň doplácať.