pavol54
06.04.08,19:40
28.03.08 som sa spýtal ako naložiť s účtovaním nehmotného dlhodobého majetku v roku 2008 dodnes vedeného ako materiál.Vzhľadom k tomu, že som nedostal priamo odpoveď, tak som si dovolil použiť návod p.azly kde radí ako odpísať počítač inej pýtajúcej sa. takže ďakujem. Súčasne som si prerátal
odpisy, kde som si stanovil 5 ročné odpisové obdobie, a zistil som že ak by som uvedený materiál zaradil do 014 v roku 2007, mohol som mať daň o 30000,. nižšiu a firma by nebola v povinná platiť od roku 2008 Q preddavky na daň
Chcel by som sa spýtať odborníkov a odborníčok Môžem z tohoto dôvodu vykonať dodatočné daňové priznanie, dokedy, a možné súvislosti a dôsledky s platením preddavkov .
Ďakujem
betka
06.04.08,17:48
Z pohľadu účtovníctva:
Opravy chýb minulých účtovných období.
Podľa postupov účtovania sa náklady a výnosy účtujú do obdobia, s kt. časovo a vecne súvisia. Ak UJ nezaúčtuje N alebo V do UO, s kt. časovo a vecne súvisia, alebo ich zaúčtuje nesprávne, potom o nich musí účtovať v tom období, v kt. sa o týchto opravách dozvie. teda bude účtovať o oprave chýb min. obdobia
Postupy rozlišujú významné a nevýznamné opravy chýb min. UO a podľa toho
ustanovujú aj sposob účtovania.

Učtovanie nevýznamných opráv nákladov a výnosov. Učtujeme ich ako bežné prípady bežného UO na príslušných účtoch N a V z hospod. činnosti jednotky.
Učtovanie vyznamných N a V sa účtujú na účte 428, 429

Podmienku významnosti si stanovuje Uj v internej smernici, pretože 50 tis. Sk môže byť pre menšiu UJ významná chyba a teda pojde aj o významnú opravu, ale pre inú UJ pojde o nevýznamnú chybu (nevýznamnú opravu).

Ak UJ zistí, že v priebehu roka zaúčtovala nesprávne účtovný prípad a UZ už bola za predch rok schválená najvyšším orgánom spoločnosti, opatovné otvorenie UK už neprichádza do úvahy, o oprave nesprávne zaúčtovaného účtovného prípadu bude účtovať v tomto UO, teda v období, v kt. na chybu, resp. na nesrávne zaúčtovaný prípad prišla.