IMS
08.04.08,07:22
Chcem sa opýtať, som úplný začiatočník ako sa to robí ak nakúpim tovar za VO ceny, od rôznych dodavateľov s tým, že zto budem predávať. Musím si dávať rovnaké percento na všetok tovar, alebo musím dávať rovnaké percento na tovar od jedného výrobcu? Ako ja vlastne zistím svoj zisk, registračka mi dá síce tržbu, ale z nej to nezistím, ja predsa neviem že na tom rožku od dodávateľa X mám 10 percent a od dodávateľa B na rožku mám 15 percent, keď v registračke je vždy len rožok. Idem s tým len začať, preto sa pýtam. Ďakujem za odpoveď.
HankaS
08.04.08,05:26
Ty si nakupuješ od dodávateľov tovar za rôzne ceny to bude tvoja OC teda vlastne náklady, a keď predávaš svoj tovar, tak si ty určíš percento rabatu
na svoj tovar teda napr: 25%, a o tento rabat si navýšiš OC . A rozdiel medzi OC a predajnou cenou /OC+rabat 25%/ bude tvoj zisk.
Ale nesmieš ešte zabudunúť aj na ostatné výdavky a príjmy, ktoré ti budú vznikať pri podnikaní. A až potom z toho všetkého určiš svoj hospodársky výsledok.
IMS
08.04.08,05:41
ďakujem, ale ako to potom evidovať, keď napríklad na jednom tričku je 10 percent, na inom 15 percent a zase na inom 20 percent a na tričku od štvrtého dodávateľa je 25 percent. To musím každé tričko predávať pod iným kódom v registračke, ale to môžem predávať pod kódom tričko a nejako sa to potom robí len v účtovníctve - na sklade?
Pepa
08.04.08,06:05
Ty si nakupuješ od dodávateľov tovar za rôzne ceny to bude tvoja OC teda vlastne náklady, a keď predávaš svoj tovar, tak si ty určíš percento rabatu
na svoj tovar teda napr: 25%, a o tento rabat si navýšiš OC . A rozdiel medzi OC a predajnou cenou /OC+rabat 25%/ bude tvoj zisk.
Ale nesmieš ešte zabudunúť aj na ostatné výdavky a príjmy, ktoré ti budú vznikať pri podnikaní. A až potom z toho všetkého určiš svoj hospodársky výsledok.
Pozor - RABAT je zľava.:) Tu ide o maržu.
HankaS
08.04.08,06:05