dievcina11
10.04.08,08:41
Dobrý deň
Chcela by som sa niekoho opýtať, ako je to s materskou ak som študentka a odvody som si neplatila. Viem že nemám nárok na materskú, ale mňa zaujíma, či mám niekomu nahlásiť nástup na materskú.
Chobot
10.04.08,06:53
Dobrý deň
Chcela by som sa niekoho opýtať, ako je to s materskou ak som študentka a odvody som si neplatila. Viem že nemám nárok na materskú, ale mňa zaujíma, či mám niekomu nahlásiť nástup na materskú.

v prvom rade škole, aby vedeli, prečo budeš chýbať a aby ťa nevylúčili.

Potom aj na soc. poisťovňu, nakoľko za ženy na MD odvádza príspevky na poistenie štát. Možno ti aj vznikne nárok na materské, lebo ako študentovi na dennom štúdiu VŠ platí poistné štát - to ti povedia na soc. poisťovni.

Ak by si nemala nárok na materské, choď na miestny úrad práce, kde požiadaš o rodičovský príspevok vo výške 4560,- SKK (na to má nárok každá matka na MD alebo RD). Ako prvorodička navyše dostaneš ešte príplatok 20.440 SKK, na to je tlačivo na SP.

Tam si zároveň požiadaj o detské prídavky (555 SKK) a príplatok k det. prídavkom (300 SKK), ale to až po narodení, lebo k tomu sa prikladá rodnýá list dieťaťa.

Možno som niečo zabudol, ale veď hádam ma doplnia.
Chobot
10.04.08,08:08
Dobrý deň
Chcela by som sa niekoho opýtať, ako je to s materskou ak som študentka a odvody som si neplatila. Viem že nemám nárok na materskú, ale mňa zaujíma, či mám niekomu nahlásiť nástup na materskú.

Máš pravdu s tým, že nemáš nárok na materské::(

http://www.socpoist.sk/546/1362s?prm2=1405
zzzs
13.01.09,15:53
Zdravím. Dá sa poistenie doplatiť spetne aby vznikol nárok na materskú?
Chobot
13.01.09,16:07
Zdravím. Dá sa poistenie doplatiť spetne aby vznikol nárok na materskú?

Nie.
pasuliatko
13.01.09,21:08
jakto,že moja kamoška ma 18 rokov bude maturovať a ma onedlho ročnú dcérku a dostáva materskú?a to nikde nerobila ani nič. a to iste aj moja spolužiačka... neviete?
brčko
13.01.09,21:41