Vargová Katarína
16.04.08,15:47
Pozdravujem všetkých poraďákov, chcela by som poprosiť o pomoc pri ceninác. Som začiatočník a neviem, do akých nákladov mám zaúčtovať kolky, keď to bolo na papiere a zmluvy pri zakladaní s.r.o. Moc ďakujem
Katarína
Zoltán Kovács
16.04.08,14:04
anabela43
17.04.08,17:19
Podľa mňa, ak boli zakúpené v hotovosti tak 538/211, ale kedže boli použité pri zriaďovaní spoločnosti neskôr ich možno preučtovať spolu s ostatnými nákladmi na zriaďovanie spoločnosti cez O41/623 do DNM - 011/041.
Zoltán Kovács
17.04.08,17:34
Podľa mňa, ak boli zakúpené v hotovosti tak 538/211, ale kedže boli použité pri zriaďovaní spoločnosti neskôr ich možno preučtovať spolu s ostatnými nákladmi na zriaďovanie spoločnosti cez O41/623 do DNM - 011/041.

Jedine v prípade, ak zriaďovacie náklady sú vyššie ako 50 tisíc. Založenie s.r.o. dnes stojí štandardne do 20 tisíc, a odpisovať túto sumu 5 rokov ako dlhodobý majetok?!?
Vargová Katarína
18.04.08,12:22
Dakujem vsetkym za pomoc.Nakoniec som to dala na 365 a potom im to vypltim z pokladnice.
liba2
18.04.08,15:38
Dakujem vsetkym za pomoc.Nakoniec som to dala na 365 a potom im to vypltim z pokladnice.
Lenže tie kolky, ak boli použité na založenie s.r.o., tak ich treba v deň vzniku s.r.o. (t.j. v deň zápisu do Obch.registra) zaúčtovať do nákladov ako "zriaďovanie náklady".
Vargová Katarína
18.04.08,19:48
Ano, zriadovacie náklady, ale ak je to do 50 000, tak to netreba davat na zriadovacie naklady (podla Cenigovej), takze neviem. Vsetko, co som citala, tak mali aj takto ak tak ako pises. Tak som z toho hotova.
cloe
18.04.08,20:04
No, podľa mňa to liba2 aj tak myslela. Zaúčtovať ako "zriaľovacie náklady" priamo na príslušné nákladové účty /ak ich celková hodnota nepresiahla 50 tis./. To čo napísala liba2 nie je v rozpore s Cenigovou:)
Vargová Katarína
19.04.08,10:24
Ja viem, ze to je dobre, nechcela som, aby to vyznelo, ze to napisala zle.
liba2
19.04.08,10:55