fipina
21.04.08,13:15
Ahojte, som úplný začiatočník čo sa týka sadenia a pestovania. Chcela by som si však balkónové okno "vyzdobiť" aksamietnicou, pretože sa mi veľmi páči. Len neviem, čo treba dodržiať, čomu sa vyhnúť a pod. Mám semiačka, neviem, ako ďaleko od seba ich sadiť. Veľmi pekne Vás prosím o radu, na nete som nikde také podrobné veci nenašla.
Vopred ďakujem.
Jara
21.04.08,11:31
Choď na google a daj si len aksamietnica a hodí ťa to na informáciegarten.cz kde máš všetky info. Ja ich len tak vysievam, že do misy akoby som ich solila. Semiačka už mám vysiate aj sú asi 5 cm vysoké. Vlete ich potom zvyknem vysievať z tých čo už sú uschnuté a to len tak, že ich rozmrvím a oni rastú potom nanovo. T.j. jedny uschnú a druhé zase kvitnú. Je to vďačný kvietok
leti
21.04.08,11:48
Ahoj.
Ja si tiež rada sadím túto kvetinku,lebo je úplne nenáročná a vydrží až do zimy.Ak sa jej otrhávajú suché kvety,tak kvitne husto a dlho.Sejem ju do väčšieho kvetináča a potom ako vzíde ju rozsadím.Z jedného sáčku toho máte toľko,že môžete predávať.Len si pozrite,akú veľkosť ste si kúpila.Sú tri.Už sa mi stalo,že som si kúpila priesady a zasadila na cintorín.Potom začali dažde a po nich ma čakali polmetrové kríky :)Tá najmenšia veľkosť ,vhodná na balkón rastie do šírky tak 25cm.Do jedného klasického hrantíka by som ich dala tak 3.Zasiate semienka si nechajte vnútri za oknom a udržiavať mokré.Nesiať hlboko,len jemne prikyť hlinou.Keď rastlinkám vzíde druhý lístok môžete presádzať.Veľa úspechov.
fipina
22.04.08,04:18
Ja som si myslela, že ich môžem zasadiť do nádoby, v ktorej ich budem mať na balkóne. Rozumiem správne, že ich mám zasadiť do nejakej misky alebo inej nádoby a až potom presadiť do hrantíka? Koľko hliny dať pri sadení pod semiačka? Treba nádobu niečim prikryť? Ako ďaleko od seba sadiť semienka (ešte som sáčok ani neotvorila, takže ani neviem, aké sú veľké)?
Ja mám tie 25 cm. Čo presne znamená, že ich rozsadíte?