adinka55
22.04.08,07:17
Dobry den,

chcela by som Vas poprosit.
Som este stale poberatelkou rodicovskeho prispevku (dieta nenavstevuje statne zariadenie) ale zaroven od 09/2006 aj pracujem ako zamestnanec. V juni 2008 prestanem poberat rodicovsky prispevok (3 roky dietata) ale zaroven v 07/2008 nastupujem na novu MD.
Z coho sa bude pocitat moja materska?
Ake povinnosti mam ja ako zamestnankyna pri nastupe na MD?

Dakujem.
brčko
22.04.08,06:57
Materská sa bude rátať z VZ roku 2007.
Ako zamestnanec pred nástupom na MD treba odovzdať v zamestnaní žiadosť o materské a po ukončení MD požiadať (nemusí byť písomne) zamestnávatela o čerpanie RD-ale to už ovládaš.
Chobot
22.04.08,07:21
Dobry den,

chcela by som Vas poprosit.
Som este stale poberatelkou rodicovskeho prispevku (dieta nenavstevuje statne zariadenie) ale zaroven od 09/2006 aj pracujem ako zamestnanec. V juni 2008 prestanem poberat rodicovsky prispevok (3 roky dietata) ale zaroven v 07/2008 nastupujem na novu MD.
Z coho sa bude pocitat moja materska?
Ake povinnosti mam ja ako zamestnankyna pri nastupe na MD?

Dakujem.

Pretože už pracuješ a si nemocensky poistená, tak materské sa ti bude počítať zo súčasného nemocenského poistenia. Keďže nastupuješ na MD v júli, tak tvoj vymeriavací základ bude minulý kalendárny rok (príjmy z I. - XII. 2007).

Musíš priniesť od lekára potvrdenie (žiadosť o materské), kedy nastupuješ na materskú, to doručíš do SP. Zároveň to nahlásiť zamestnávateľovi, ktorý ťa odhlási z poistenia.
brčko
22.04.08,07:39
Chobot, podla mna, ak zamestnanie trvá, tak "zamestnávatel" doručuje žiadosť o materské do SP spolu s potvrdením zamestnávatela o zamestnancovi na účely uplatnenia nem.dávky. Tak ako žiadosť o ošetrovné alebo potvrdenie o dočasnej prac.neschopnosti (aj ked žiadosť o materské doplna len zamestnanec, zamestnávatel myslím nič), aby videl zamestnávatel doklad a presný dátum nástupu na MD.
Chobot
22.04.08,07:58