marosb
27.04.08,09:28
Ahojte, nejako som nenasiel spravnu rubriku, tak otazku davam sem.
Do 30.6. sa da vstupit do 2.piliera dochodkoveho poistenia. Som student a pracoval som len na dohody, na pracovny pomer este nie. Do 2. piliera by som mal byt zapojeny automaticky, ale predsa len pre istotu, je mozne ziskat nejaky vypis zo socialnej poistovne, ze sa tak stane? Dakujem za odpoved.
Jozef Mihál
27.04.08,08:42
Po prvé, možno ste boli už niekedy v minulosti poistený v Sociálnej poisťovni a ani o tom neviete - preto odporúčam informovať sa priamo v SP, či Vás majú v registroch, napr. ako bývalého poistenca štátu.

Po druhé, ak by ste naozaj nikdy predtým neboli registrovaný ako poistenec v SP, tak po prvom vzniku poistenia v SP nevstupujete do 2P automaticky - ale je to práve naopak - Vy musíte prejaviť svoju vôľu vstúpiť do 2P a podpísať zmluvu o SDS s DSS, ktorú si vyberiete. Inak v 2P nebudete a zostanete navždy len v 1P.
marosb
27.04.08,09:10
Dakujem za odpoved. Takze tato vlada to zmenila? Lebo ja so vedel tak, ze kazdy kto prvykrat vstupi do dochodkoveho poistenia (rozumej skonci skolu), automaticky musi byt v 2.pilieri. Cize informovat sa v SP. A oni tam davaju aj nejake tlacivo ako potvrdenie?
Jozef Mihál
27.04.08,10:35
Áno, táto vláda to od 1.1.2008 zmenila. Preto si na túto zmenu treba dať pozor - doterajšie poznatky z rokov 2006 - 2007 sú také, že viac ako polovica nových poistencov vôbec nevyužila svoje právo na výber DSS-ky a DSS-ka jej bola pridelená. Dá sa predpokladať, že absolventi, ktorí majú samozrejme iné starosti ako myslieť na dôchodok, po 1.1.2008 z nevedomosti do 2P vôbec nevstúpia.
marosb
27.04.08,10:47
Ak to dobre chapem. Absolvent, ktory sa prvykrat zapoji do dochodkoveho poistenia (vo vacsine pripadov =zacne prvykrat pracovat), musi do 6 mesiacov podpisat zmluvu s DSS, ze chce byt v 2.pilieri. Ak nepodpise, zostane navzdy v 1.pilieri. Chapem to spravne. A dakujem za vas cas a odpovede.
Jozef Mihál
27.04.08,10:58