janka a danka
03.05.08,17:45
takze, crta sa mi brigada, majitel suhlasi ale nevie ake papiere nato potrebuje, ze si to mam zistit co vsetko mu treba

ja co viem z inych brigad, tak treba mi zmluvu
je nejaka norma nato?

dalej mozem podpisat vyhlasenie na narok na odpocitatelnu polozku

co musi moj zamestnavatel urobit s tym vyhlasenim? zamna odvody neplati lebo som student / asi/ ake papiere musi kam dat zamna? ako casto? co musi zamna platit? prosim poradte mi, dakujem
Zoltán Kovács
03.05.08,16:03
takze, crta sa mi brigada, majitel suhlasi ale nevie ake papiere nato potrebuje, ze si to mam zistit co vsetko mu treba

ja co viem z inych brigad, tak treba mi zmluvu
je nejaka norma nato?

dalej mozem podpisat vyhlasenie na narok na odpocitatelnu polozku

co musi moj zamestnavatel urobit s tym vyhlasenim? zamna odvody neplati lebo som student / asi/ ake papiere musi kam dat zamna? ako casto? co musi zamna platit? prosim poradte mi, dakujem

1. Pre teba je "Dohoda o brigádníckej práci študenta" - k tomu musíš doložiť potvrdenie o návšteve školy
2. Vyhlásenie k zdaneniu príjmov sa odporúča podpísať - budeš platiť menej dane, ale žiadne
3. Zamestnávateľ, ak ešte nemá žiadneho zamestnanca bude sa musieť registrovať do Sociálnej poisťovne ako platiteľ úrazového a garančného poistenie
4. Ak nie je na daňovom úrade registrovaný ako platiteľ dane zo závislej činnosti potom to tiež musí urobiť
5. Do Sociálnej poisťovne bude posielať každý mesiac výkaz poistného na základe ktorého aj platiť bude. Výška úrazového poistenia je 0,80 % z hrubej mzdy a výška garančného poistenie je 0,25% z hrubej mzdy. Inak povedané z každej tisícky hrubej mzdy zamestnávateľ bude za teba odvádzať 11,- Sk do SP.
6. Na daňový úrad bude povinný po každom štvrťroku podávať prehľad o zrazených a odvedených daniach zo závislej činnosti.
7. Po skončení roka najneskôr do 31.03. podať ročný prehľad o zrazených daniach zo závislej činnosti.

Na začiatok toľko.
janka a danka
03.05.08,16:07