Mixa
04.05.08,17:34
Dobrý deň, rada by som požiadala o radu odborníka - lekára alebo odborníka na zdravú výživu. Denne vypijem asi 1.5 l čaju (nie čierneho) a k tomu ešte 4-5 l vody alebo nesladených minerálnych vôd s nízkym obsahom minerálov. Alkohol pijem len príležitostne, kávu 2 šálky denne. Chcem sa opýtať, či také množstvo prijatých tekutín nemôže organizmu uškodiť (vážim 80 kg, obličky mám v poriadku, pohybu ale moc nemám, väčšinou pracujem pri počítači). Viem, že je zbytočné sa takto "prelievať", ale mne to skrátka chutí, som tak zvyknutá. Len by som rada vedela, či to naozaj nemôže byť pre mňa nebezpečné, z hľadiska riedenia solí, alebo ako záťaž pre obličky a i.?
Vopred ďakujem za každú radu a názor! Mixa
durisovad
04.05.08,17:09
Nie som lekar ani odbornik na vyzivu, ale sledovala som raz jednu relaciu o pitnom rezime a tam odbornik povedal, ze predpisovat mnozstvo tekutin je vcelku scestne, kazdy ma vypit tolko kolko mu chuti. Pochopitelne, v prevaznej miere nealkoholicke, bezkofeinove a nesladene napoje.
Psycholog
05.05.08,04:09
K zachování dobrého zdraví stačí přijímat vodu jenom k uhašení žízně. Vědecké výzkumy nepotvrdily, že ten, kdo pije hodně vody, pomáhá tělu zbavovat se toxických látek. Tvrdí to odborníci, kteří svou studii zveřejnili v časopise Journal of the American Society of Nephrology.
Neexistují důkazy o výhodách, které organismu přináší konzumace vody v množství větším, než si vyžádá pocit žízně. Žádný vědecký poznatek nás neopravňuje doporučit pít denně víc než 1,5 litru vody, tvrdí autoři zprávy, kteří působí na Pensylvánské univerzitě. Svou studii zaměřili na to, zda zvýšený příjem vody opravdu zlepšuje funkci ledvin při vylučování toxických látek z organismu, jak se všeobecně soudí. Dospěli k závěru, že nikoli a že naopak nadměrné množství vypité vody filtrační funkci ledvin zhoršuje.