JanaJB
06.05.08,17:36
Prosím Vás, nemáte niekto vytvorený príklad N : M v ACCESE ? Potrebujem to pre študenta, kt. si s tým nevie poradiť.
Vopred ďakujem.
Katabaticky
06.05.08,23:45
N:M
ako M deli N
alebo to ma byt pomer?
koeficient
....
sthruska
07.05.08,06:07
V ich demo to tam určite je. Aj v helpe.
Ak chceš konkrétnejšiu odpoveď, tak treba dať viac údajov.
JanaJB
07.05.08,07:07
V ich demo to tam určite je. Aj v helpe.
Ak chceš konkrétnejšiu odpoveď, tak treba dať viac údajov.

je to v pomere N:M ma to byt nieco jednoduche, obsah tabuliek je volny
sthruska
07.05.08,12:57
Takto nikto neporadí. Prosím Ťa, daj tu celé zadanie.

To N:M znamená väzbu medzi tabuľkami. To pre tých čo delia :D
Orim
07.05.08,17:55
Podľa mňa je to podobná relácia ako 1:1 ak vie túto mal by vedieť maj tú druhú 1:n a aj ďalšie N:M. A ak nie, nech si to zopakuje pekne od začiatku a pomaly. Treba sa našprtať jedno poriadne, potom druhé a nakoniec to posledné.
Musím sa však priznať, že nie som poctivý samouk a mám s tým problémy. :D

Vzťahy medzi tabuľkami (relácie) (relationship):
1:1 keď jeden riadok tabuľky je priradený k jednému riadku inej tabuľky. (napr. tajné a verejné informácie o zamestnancovi, alebo keď mám adresár, tabuľku zamestnancov, môžem mať k nej tabuľku dodatočnú kde sa zhodujú ID zamestnancov ale týkajú sa len zahraničných zamestnancov a sú k nim priradené údaje o pase, štáte...)
1:n keď jeden riadok tabuľky môže mať súvislosť s n riadkami inej tabuľky (napr. 1 kategória výrobkov má n tabuliek s konkrétnymi výrobkami , tabuľka s informáciami o kategórii výrobkov ma reláciu 1:n k tabuľke s informáciami o výrobkoch konkrétnych, alebo napr. na jednom oddelení je n zamestnancov, ale zamestnanec patrí len k jednému oddeleniu)
N:m keď sa dve tabuľky prepoja treťou ktorá obsahuje ID jedného ale aj pole ID druhého (napr. faktúra - tovar, viac faktúr na ten istý tovar ale aj viac tovarov na jednej faktúre, alebo autori – knihy...)
JanaJB
12.05.08,11:50