dabratranec
14.05.08,09:28
Prosím o radu. V pestovaní citrusov som laik preto by som potreboval poradiť. Mám asi 1 ročné výhonky z citrónových jadierok. Chcel by som si sám vypestovať citróny. Je to vôbec možné v našich končinách (konkrétne Nové Mesto n.V.)? Je možné ich zasadiť von alebo ich treba mať v interiéry s nejakou teplotou? Po koľkých rokoch začnú rodiť? Treba výhonky zaštepiť? Ďakujem
VladoaKatka
14.05.08,08:21
milo43
15.05.08,10:52
Ja mám s pestovaním citrónovníkov takéto skúsenosti.
Aby citrusy rodili je potrebné ich zaštepiť,alebo zaočkovať.Ja používam očkovanie. Semenáč vypestovaný zo semena citrusového plodu musí mať hrúbku ceruzky aby sa dal očkovať. Robím to v auguste, použijem očko z rodiaceho citrónovníka. Ak čapík očka(stopka listu nad očkom) odpadne, očko sa ujalo a vyraší do budúcej jari. V lete je dôležité držať citrusy v polotieni. Prezimovanie je zložitejšie. Zásada je, veľa svetla, málo tepla. Najidealnejšia je nevykurovaná veranda, kde ale teplota nesmie klesnuť pod nulu.
beba13
08.08.08,14:45
Poradte ako sa mám postarať o tieto malé citroniky, aby mi neopadli všetky, lebo mám obavu že sa všetky neudržia je ich asi 9
Bionda
08.08.08,16:49
V jednom strašom záhradkárovi vyšiel článok o pestovaní citrusov- od suseda, čo naň kašle , ledva občas poleje, ale zato úúúroda ozaj stojí za to- rodí stáleodstrihla som si ročné výhony,pichla do piesku, odstrihla polovicu listov- nechala len tri a zabalila do igelitového záčku s pár dierkami, z troch sa mi zakorenil len jeden, ďalšie podrobnosti pridám postupom času. Uvidím´ako sa mu bude dariť ďalej, hnojenie má byť až v druhom roku, v prvom roku je vraj len dôležité polievať podľa potreby, nemá rád preliatie, zem má byť dobre vydrenážovaná a dobre namiešaná, nuž uvidím.
maria 6
10.05.09,07:10
poprosil by som o informáciu,kde zobrať vhodné vrúble na očkovanie citrona,poprípade kto by navrúbľoval
franco24
10.05.09,18:50