eige
15.05.08,16:36
Potrebujem radu. Pracujem ako učiteľka a ako učiteľka som nadbytočná. Zamestnávateľ mi ponúkol prácu asistentky, čo by znamenalo, že by som išla o dve platové triedy nižšie. V Zákonníku práce § 63 sa píše, že zamestnávateľ môže dať zamestnancovi výpoveď, ak odmietne inú pre neho vhodnú prácu. To znamená, že ak odmietnem, nemám nárok na odstupné.
Zaujímalo by ma, ako si presne vysvetliť pojem " vhodná práca." Je pre mňa práca asistentky vhodná práca, aj keď nespĺňa moje kvalifikačné predpoklady?
Ďakujem.
Chobot
15.05.08,14:41
Potrebujem radu. Pracujem ako učiteľka a ako učiteľka som nadbytočná. Zamestnávateľ mi ponúkol prácu asistentky, čo by znamenalo, že by som išla o dve platové triedy nižšie. V Zákonníku práce § 63 sa píše, že zamestnávateľ môže dať zamestnancovi výpoveď, ak odmietne inú pre neho vhodnú prácu. To znamená, že ak odmietnem, nemám nárok na odstupné.
Zaujímalo by ma, ako si presne vysvetliť pojem " vhodná práca." Je pre mňa práca asistentky vhodná práca, aj keď nespĺňa moje kvalifikačné predpoklady?
Ďakujem.

Tebe môže ponúknuť inú "vhodnú" prácu, ale ty ju nemusíš prijať. Ak ju neprijmeš, môže ti dať výpoveď z organizačných dôvodov, kedy máš jednoznačný nárok na odstupné.

Takže nie je to tak, že ak odmietneš ponúknutú prácu, že by si stratila nárok na odstupné. Je len povinnosťou zamestnávateľa pred samotnou výpoveďou ponúknuť ti iné miesto.
eige
15.05.08,14:47
Dík.
Ak sa dá, prosím poraďte mi ešte, ako sa brániť. Zamestnávateľ tvrdí, že predtým bolo v zákone presne vymedzené, že mi môže ponúknuť prácu v súlade s mojou kvalifikáciou, a že teraz to zo znenia vypustili, takže teoreticky by mi mohli ponúknuť aj prácu upratovačky. Pozerala som zmeny v zákone, ale nič som nenašla. Ešte pred tromi mesiacmi sme mali ústnu dohodu, že odstupné dostanem.
Zita4
15.05.08,17:19
Dík.