mjuraj
25.05.08,20:33
ahoj, som student VS, zacinam pracovat ako slobodny umelec (mam DIC a autorsku zmluvu). Docital som sa na porade, ze nemusim mat so socialnou poistovnou vobec nic, ale neviem ako je to v tomto pripade so zdravotnou poistovnou. Co musim urobit? Alebo je za mna platene statom, kedze som student? dakujem...
Jozef Mihál
25.05.08,19:12
Odporúčam aby ste sa v ZP prihlásili ako SZČO, budete tak mať výhodnejší režim pri platení poistného na zdravotné poistenie.
mjuraj
25.05.08,19:59
Jozef, dakujem za rychlu odpoved. Na taketo prihlasenie som myslel hned ako ukoncim skolu. Ale z vasej odpovede mi to vychadza tak, ze stat za mna plati len ked studujem, akonahle studujem a pracujem, hoci ako umelec, musim si to platit sam? vdaka
Jozef Mihál
25.05.08,20:44
Ako študent a súčasne SZČO môžete mať za rok 2008 vymeriavací základ 64332 Sk a nebudete platiť poistné na zdravotné poistenie.

Hovorí o tom § 11 ods. 9 písm. b) zákona 580/2004 o zdravotnom poistení.

Vymeriavací základ = základ dane/2,14

Základ dane = príjmy - výdavky, pri paušálnych výdavkoch a neplatení poistného je základ dane = 60% príjmov.
mjuraj
27.05.08,18:37
vdaka opat za odpoved. Obavam sa ale, ze nie celkom rozumiem.

Teraz sa prihlasim ako SZCO do ZP. Kedze som minuly rok nepracoval, budem platit nejake SZCO minimum, co je cca 1000 Sk mesacne, spravne?

Vymeriavaci zaklad sa dotkne az vysky poplatkov v buducom roku alebo mam v tom este vacsi chaos ako si myslim?

Nazdaval som sa, ze ako denny student sa nemusim vobec do ZP prihlasovat... kedze stat za vysokoskolakov plati.
Jozef Mihál
27.05.08,18:42
Poslúchnite radu staršieho a skúsenejšieho a okamžite sa prihláste do zdravotnej poisťovne ako SZČO. Ako nová SZČO a súčasne študent nebudete platiť žiadne preddavky. V ročnom zúčtovaní za rok 2009 budete mať ako SZČO - študent výhodnejší režim výpočtu poistného.
mjuraj
27.05.08,19:18
jasne, posluchnem:)