seam
27.05.08,18:17
Zdravím,

potrebujem poradiť, určite sa s tým už niekto stretol. Ide o predaj bytu v OV, ale byt je voľný až od septembra 2008, ale kupujúci potrebuje pre vybavenie úveru podaný návrh na vklad do katastra, čím by sa stal vlastníkom bytu hneď. Čo v tomto prípade, ako ošetriť tu dobu do septembra 2008. Kupujúci s tým súhlasí. Bude spísaná aj zmluva o budúcej kúpnej zmluve, kde tento dátum bude figurovať. Viete poradiť ako sa v tomto prípade postupuje?
svojar
27.05.08,17:33
Na dobu dokedy tam bude ešte niekto bývať spíšte nájomnú zmluvu. Predávajúci Vám bude teda platiť nájom. Aj keď si myslím, že len ako že. Ide len o to aby sa skutočne v dohodnutom termíne vysťahoval.
Zrovna tak ide kupovať byt môj syn. Ibaže on je právnik tak si to v kúpnej zmluve náležie ošetrí. Ja som len laik a nebývame spolu aby som vedel viac poradiť.
Petra Nová
28.05.08,17:25
Zdravím, potrebujem poradiť, určite sa s tým už niekto stretol. Ide o predaj bytu v OV, ale byt je voľný až od septembra 2008, ale kupujúci potrebuje pre vybavenie úveru podaný návrh na vklad do katastra, čím by sa stal vlastníkom bytu hneď. Čo v tomto prípade, ako ošetriť tu dobu do septembra 2008. Kupujúci s tým súhlasí. Bude spísaná aj zmluva o budúcej kúpnej zmluve, kde tento dátum bude figurovať. Viete poradiť ako sa v tomto prípade postupuje?
Ak by som bola presvedčená o tom, že ten byt chcem predať práve tomuto kupujúcemu , s vedomím , že na základe vkladu do katastra nadobudne kupujúci vlastníctvo k bytu a že na byt bude zriadené aj záložné právo, ako predávajúca by som to urobila takto:
1. V prvom rade by som sa v kúpnej zmluve snažila ošetriť tú najpodstatnejšiu vec - zaplatenie kúpnej ceny. Pretože v čase, keď kúpnu zmluvu uzatváram nie je isté , či kupujúci skutočne získa úver od banky na zaplatenie kúpnej ceny, v zmluve by som dohodla presný deň, kedy najneskôr je kupujúci povinný zaplatiť celú kúpnu cenu.