Enyma
06.06.08,12:21
Dobrý deň,chcela by som sa uistiť, či učtujem správne, nakoľko som v JU začiatočník.

Reštaurácia - ubytovanie - penzión

VOZD - chlieb, zelenina,ovocie, potraviny na prípravu jedál / materiál /
- alkohol, tyčinky, čokolády, cigarety, zápalky,mapy, suveníry
pivo, obaly, nealko vo fl, aj kegy na čapovanie /tovar /
- čistá mzda vyplatená zamestnancom / mzdy /
- odvody zaplatené za zamestnávateľa aj zamestnanca / odvody /
- tvorba soc. fondu zo miezd podľa rekapitulácie / soc.fond /
- čist. prostr., servítky, sviečky, pranie prádla, údržb.materiál,
žiarovky, provízia postterminál zapl.banke, telefon,internet,
konces.poplatky, eletrina,plyn, debetné úroky z poskytnutého
úveru, odhrňanie snehu,poplatky banke za ved.účtu,
PHM - služ.auto, benzín - pilky, náklady na opr.auta služ.,
poistky na majetok / réžia /
- hal.vyr, kreditené úroky na BU, / iné /

VNZD - kavovar, vysavač / DM /
- preddavky na daň zamestnanci, daň z príjmu SZČO / Daň z príjmu /
- zaplatená DPH daňovému úradu, na vstupe od
dodávateľov / DPH /
- splátka úveru / Iné/

Za skontrolovanie vopred ďakujem - určite to pomôže aj iným účtovníkom,
ktorí sú začiatočníci a učtujú podobné zariadenia.


enyma
abel
06.06.08,10:26
Preddavky na daň zrazené zamestnancom sú VOZD a idú do kolónky mzdy.
Kreditný úrok si pravdepodobné myslela iné príjmy, áno? Lebo je to zdaniteľný príjem.
Ešte je dôležité, či máš tak presne rozlíšené aj tržby z ERP, že koľko je za predaj "tovaru" a koľko za predaj "materiálu". Je to dosť diskutabilné, ja osobne v reštaurácii dávam všetok nákup - tovar aj materiál, ako nákup materiálu, pretože samozrejme že tržbu rozlíšenú nemám. A vlastne aj predaj alkoholu je predaj materiálu, pretože ho nepredávaš v nezmenenom stave, ale otvoríš fľašu a nalievaš.
Adkah
06.06.08,10:44
Debetny urok- Ostatné neodcitatelne náklady
Kreditny urok- Ostatnné zdanitelne prijmy

P.S. Skuste pozriet aj tu na porade, urcite najdete vela informacii. Ja osobne som nasla ;)
karpis
06.06.08,11:15