Nikita00001
18.06.08,07:46
Moja starka 78 rokov nikdy nebola vydata a ma len jednu dceru(moju mamu)a ja som jej jedina vnučka.starka by chcela vysporiadat svoj byt aby sme nemali potom problemi a podobne to urobila aj jej suseda tak chce aj ona svoj byt prepisat na mna na svoju vnucku.keby sa to dedilo preslo by to na moju mamu a starka to chce dat mne,nechcela ani vecne bremeno ale ja by som chcela aby tam bolo a to take ze tam moze dozit.viete mi poradit ako by som mala napisat darovaciu zmluvu stymito podmienkami neviem si dat stym rady aj my prosim vysvetlite co stym dalej ,na kataster? za notarom? a s cim?suseda vedela iba to ze bol syn nabytovom druzstve to prepisat a zaplatil tam 500sk.prosim poradte mi som len studentka a nevyznam sa v takychto veciach.a este sa chcem spytat vyplivaju potom premna niake poplatky za byt ako vlastnicky niaka dan alebo neviem co este
Gabi03
18.06.08,05:49
Ak sa do toho nerozumieš, najjednoduchšie si nájsť notára, ktorý vám to za poplatok spíše a všetko zariadi. A povie vám, čo k tomu potrebujete... najskôr list vlastníctva a vaše identifikačné údaje.
Nikita00001
18.06.08,05:59
no vola sa to tu porada a tak by som chcela vediet od vas poradit.notar tiez poradi vzdy ale za pekny balik a kedze som studentka chcem tam ist uz z hotovou vecou a platit co najmenej a hlavne by som otom uz chcela nieco vediet aby som aj starkej vedela povedat
Gabi03
18.06.08,06:05
no vola sa to tu porada a tak by som chcela vediet od vas poradit.notar tiez poradi vzdy ale za pekny balik a kedze som studentka chcem tam ist uz z hotovou vecou a platit co najmenej a hlavne by som otom uz chcela nieco vediet aby som aj starkej vedela povedat

No je mi ľúto, že som ti neporadila.
Ale keď sa konkrétne neopýtaš, nedostaneš ani konkrétnu odpoveď.

A keď nechceš ísť za notárom, tak musíš:
1. napísať (najlepšie) darovaciu zmluvu - vzory nájdeš v odborných literatúrach, aj tu na porade, len treba hľadať,
2. overiť podpisy u notára (ak to tak nie je, opravte ma),