victoria
14.04.05,14:41
Zdravím všetkých odborníkov zvaných mzdári :-)

Dostala som od klienta veľmi záludnú otázku ohľadom mzdy pracovníka a keďže ja nie som veľký mzdový odborník obraciam sa na Vás so žiadosťou o pomoc.
Mám za úlohu zistiť ako čo najvýhodnejšie čo sa týka odvodov do poisťovní zamestnať pracovníka. Čiže ako čo najmenej odviesť štátu na odvodoch (predpokladám že cez minimálnu mzdu) a zároveň ako čo najlegálnejšie vyriešiť doplatok pracovníkovej mzdy. Či je teda nejaká možnosť čo sa týka tretieho piliera alebo nejakej dohody alebo niečo podobné ....
Vopred ďakujem,
Jozef Mihál
14.04.05,17:29
1. Príkazná zmluva, bez odvodov
2. Dohody o vykonaní práce, len 0,8% na úrazové poistenie
3. Mzda len na úrovni minima, ostatok cez podiely na zisku (sú bez odvodov)
4. Mzda na úrovni minima, ostatok odmeny pri životných a pracovných výročiach (sú bez odvodov).
Shaman
14.04.05,18:34
JM, ta dohoda len ak prijem neprekroci 6500 Sk mesacne , nie?

Len potom sa chcem spytat ci sa dohodarom moze vyplacat odmena priebezne za kazdy mesiac napriklad.

A k prikaznej zmluve - zda sa mi, ze prikazna zmluva ma menej obmedzeni ako DoVP. Ako to vidite vy?

§ 724
Príkaznou zmluvou sa zaväzuje príkazník, že pre príkazcu obstará nejakú vec alebo vykoná inú činnosť.
Naile
15.04.05,06:47
Vami navrhované spôsoby vyplaty mzdy resp. odmena sa hodia pre osoby s vedľajšími príjmami, avšak nie pre osobu, pre ktorú mzda je jediným zdrojem príjmu.
Neplatenie odvodov sa priamo úmerne sa odrazí aj na jeho nárokoch na dávky sociálneho pistenia, na nemocenskom, na dôchodku, na dávke v nezamestnanosi atď. Potom budé neskoro plakať, že ani on sám, ani zamestnávateľ neplatil odvody.
victoria
15.04.05,06:59
A aké sú možnosti čo sa týka tretieho piliera ?

Keby zamestnávateľ platil zemstnancovi príspevok na tretí pilier?
olgapok
15.04.05,07:56