rickman
20.06.08,12:46
Aj ja by som sa rád nechal poučiť. Za reklamou resp. kampaňou, ktorú vidíme nakoniec v TV alebo v printoch, je viac spoločností a ľudí ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať, keďže väčšina všetko outsourcuje. Preto budem rád, ak mi niekto vysvetlí, o čo konkrétne pri týchto "pozíciach" ide. Niečo viem, niečo tuším, no rád si prečítam aj niekoho iného.

Vizitka kampane
Zadávateľ: Slovnaft
Agentúra: Feriva Advertising
Kreatívny riaditeľ: Ferino Bakyta
Art director: Denisa Pajkošová
Copywriter: Zuzana Joneková, Katarína Noskajová
Account manager: Lívia Pavlíková
Mediálna agentúra: Unimedia
Produkčná spoločnosť (TV spot): Hitchhiker Films
Réžia (TV spot): Jaro Ridzoň

(http://www.strategie.sk/showdoc.do?docid=21679)

;)
biaaa
21.06.08,09:01
Aj ja by som sa rád nechal poučiť. Za reklamou resp. kampaňou, ktorú vidíme nakoniec v TV alebo v printoch, je viac spoločností a ľudí ako by sa mohlo na prvý pohľad zdať, keďže väčšina všetko outsourcuje. Preto budem rád, ak mi niekto vysvetlí, o čo konkrétne pri týchto "pozíciach" ide. Niečo viem, niečo tuším, no rád si prečítam aj niekoho iného.

Vizitka kampane
Zadávateľ: Slovnaft - je objednávateľ reklamy (pre koho je vyrobená)
Agentúra: Feriva Advertising - vyrobila reklamu t.j. návrh spotu, resp. inzerátu atď...
Kreatívny riaditeľ: Ferino Bakyta - tvorca nápadu
Art director: Denisa Pajkošová - umelecký riaditeľ
Copywriter: Zuzana Joneková, Katarína Noskajová - spolutvorcovia nápadu resp. tzv. textu alebo toho niecoho co by ste si mali z reklamy ponechať zapamätať- vätšinou slogan
Account manager: Lívia Pavlíková
Mediálna agentúra: Unimedia - agentúra ktorá naplánovala umiestnenie v médiách t.j. plánuje vhodné časy pre zadávateľa v médiách a vysielacich časoch ktoré sú pre zadáavateľa najvýhodnejšie z hladiska počtu zhliadnutí atď...
Produkčná spoločnosť (TV spot): Hitchhiker Films - produkovala hotový spot (natáčanie herci atď)
Réžia (TV spot): Jaro Ridzoň - režisér v tomto prípade predpokladám spotu

(http://www.strategie.sk/showdoc.do?docid=21679)

;)

dufam ze pomoze
misomiso
21.06.08,10:08
Aj tak sa mi zda, ze sa schovavaju za x mien s popisom prace v anglictine, aby si mohli adekvatene zauctovat.

Tazko povedat, kde konci prace kreativneho riaditela a zacina prace umeleckeho riaditela. A uz vobec nachapem, preco ma byt jedno v anglictine a druhe v slovencine:

Kreatívny riaditeľ: Ferino Bakyta
Art director: Denisa Pajkošová

Skratka - ja chapem, ze reklama je vzdy vecou timovej prace, ale tieto anglicke popisy prace na mna posobia ako ked dostanete v USA vizitku, od toho najmensieho zinvnostnika, ktory robi podomoveho dealera na pasce na mysi a on je "President"...
rickman
21.06.08,11:35
Tiez mi to tak pripada.. Prave preto som zalozil tuto temu.

Z mojho pohladu staci zadavatel, agentura, medialna agentura a produkcna spolconost. Ale na tomto pripade jasne vidiet, ako kazdy dava ruky prec. Feriva nema prehlad o tom, kedy a kde by bolo vhodne reklamu umiestnit? Musi si na to najst dalsiu firmu, ktora ju odbremeni od zodpovednosti? Za co potom berie peniaze? Za to, ze vie obehat dalsich par spolocnosti? No u nich sa tomu urcite hovori "komplexne sluzby" :).

A tie konkretne mena - to bude suvisiet asi s tym, ze su tvorcami napadu - myslienky - sloganu. Ved sme to tu rozoberali uz kopeckrat. A tiez to sluzi ako referencia pre konkretnych ludi do buducna..
biaaa
21.06.08,12:36
No pani velke spolocnosti ako slovnaft vedia preco to robia tak ako to robia - mozno to tusite aj vy. Verte ze mala firma ktora sa snazi strazit si rozpocet a nerobit s rozpoctom kade jake ako by som to nazval - ťahy - si urcite najde agenturu "all in one".
misomiso
21.06.08,16:00
No pani velke spolocnosti ako slovnaft vedia preco to robia tak ako to robia -

No tym si nie som vobec isty. Neviem, preco by vekolst mala byt meradlom kompetentnosti. Nie je malo prikladov, ked velke spolocnosti robia skostnately marketing, riadeny "starymi strukturami" a prezivaju iba vdaka zotrvacnosti.

Okrem toho - vyznam reklamy pre monopol je vzdy otazny. Mna napr. najviac bavi reklama na SPP :)
rickman
21.06.08,16:26
...vysledok je vzdy v ich zakaznikoch. Ludia chcu co najlacnejsi benzin/naftu, no zaroven su radi, ak im vlada napari niekolko mld. pokutu (po "zlave" 0,5). Lenze to, ze tu pokutu zaplatia zase len oni sami, to uz ich vobec netrapi. Hlavne, ze Slovnaft ma pokutu - ved si zasluzia.
To iste je s marketingom ako takym. Zakaznik potrebuje byt informovany. Ale ked uz zacne vnimat to, ze za informacie, ktore su mu nanic, takisto plati, to je jednoducho kontraproduktivne. Nehovoriac o nasich telekomunikacnych spolocnostiach.

V reklame je dolezitejsi prave napad... Ale dobre napady su vacsinou drahe, a preto ich davaju dookola. A tym sa z dobreho napadu stane velka ... ... . A tak dalej.

(vhodne skor do blogu ako do prispevku, nie?)
biaaa
22.06.08,12:40
No tym si nie som vobec isty. Neviem, preco by vekolst mala byt meradlom kompetentnosti. Nie je malo prikladov, ked velke spolocnosti robia skostnately marketing, riadeny "starymi strukturami" a prezivaju iba vdaka zotrvacnosti.

Okrem toho - vyznam reklamy pre monopol je vzdy otazny. Mna napr. najviac bavi reklama na SPP :)


no ja som skor myslel ze im mozno nejde az tak o efekt a o to ci by ju potrebovali - ale skor o to kam legalne upratat cast ziskov - popripade sa s nimi rozdelit s kamaratom... atd... nechcem to moc rozoberat
kofy
30.07.08,18:57
Caute, sorry, ze budem buzerovat, ale kreativny riaditel nie je tvorca napadu, i ked moze byt... on usmernuje a dohliada nad kreativnym oddelenim, teda nad copywritermi a art directormi (inak povedane grafikmi)... ostatne je ovkej ;-) robil som isty cas v reklamke, tak viem o com pisem... potom co sa tyka toho, ze nie su tie napady v reklamach take uzasne, je problem toho, ze klient/zadavatel sa kreativitu vypustit boji, nie zeby sa nevedela vytvorit (i ked su aj horsie chvile a zadania)... keby este niekto chcel nieco vediet ;-)) inak zajimava tema, co si zalozil rickman... caute zatial